eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKarta kredytowa - jak bronic sie przed zagranicznym obciazeniem? › Karta kredytowa - jak bronic sie przed zagranicznym obciazeniem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!xs4all!news.glorb.com!postnews.google.com!
    i42g2000cwa.googlegroups.com!not-for-mail
    From: m...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Karta kredytowa - jak bronic sie przed zagranicznym obciazeniem?
    Date: 27 Sep 2006 02:09:45 -0700
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 36
    Message-ID: <1...@i...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 83.144.88.195
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
    X-Trace: posting.google.com 1159348189 2362 127.0.0.1 (27 Sep 2006 09:09:49 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Sep 2006 09:09:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.0.7)
    Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: i42g2000cwa.googlegroups.com; posting-host=83.144.88.195;
    posting-account=7gwdOw0AAACzEjIWDEIs8VZyV9RRjV2d
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:416156
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    opisze krotko sytuacje. W czerwcu bylem w Kaliforni, tam wykonalem
    kilkanascie rozmow telefonicznych z publicznej budki (automat SBC),
    placac za polaczenia karta kredytowa (BPH). Polaczenia byly wykonane
    przez firme FairCall, wiekszosc z nich to krotkie rozmowy lokalne.

    Na budce byly informacje na temat cen polaczen, natomiast polaczenia
    jakie wykonalem, zostaly staryfikowane wedlug kuriozalnych stawek firmy
    FairCall. O tych stawkach nie zostalem w zaden sposob poinformowany.
    Przykladowo, 1 min polaczenia lokalnego - 9 dolarow. Lacznie zostalem
    skasowny za moje rozmowy na ponad 130 dolarow.

    Moja karta zostala obciazona i (transakcja) rozliczona przeszlo miesiac
    po rozmowach. Reklamowalem to w banku BPH, ale nic z tej reklamacji nie
    wyniklo - operator podal, ze obciazenie nastapilo prawidlowo, zgodnie z
    jego stawkami. Tyle ze strony banku.

    Teraz moje pytanie - powtarzam - w zaden sposob nie zostalem o stawkach
    poinformowany, a informacje podane na budce telefonicznej mowily o
    zupelnie innych stawkach. Innymi slowy, zostalem wprowadzony w blad
    (wedlug prawa konsumenta w USA spokojnie bym sprawe wygral - ale jestem
    w Polsce...). Pomijajac fakt (i mam nadzieje uwagi typu "sam sobie
    jestes winien") - pytanie:

    Czy gdyby np. operator obciazyl mnie oplata np. 1000 dolarow za minute
    i stwierdzil, ze to sa "jego stawki", wiec bank umywa rece ze "wszystko
    jest ok", to jaka jest mozliwosc zakwestionowania takiego obciazenia?
    Wydaje mi sie, ze podstawa jest fakt, ze zostalem wprowadzony w blad. I
    nie wiedzac ile kosztuje minuta polaczenia, nie ma znaczenia czy wynosi
    ona 9$ czy 1000$, bo przeciez ja o tym NIE wiedzialem. Co polecacie
    teraz?

    Pozdrawiam,
    W.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1