  • 1. Data: 2005-05-04 12:35:15
    Temat: Kara dla pracodawcy za zwlekanie z wypłatą?
    Od: "zawadka" <z...@g...pl>

    Witam,
    proszę o poradę. Podpisałam umowę o dzieło. 7 miesięcy temu
    przekazałam pracodawcy materiał, o który chodziło w umowie. Po
    kilku miesiącach od oddania otrzymałam tylko połowę sumy, która mi się
    należała. Za kilka dni mam dostać resztę. Czy z powodu opóźnień w
    płatnościach mam prawo domagać się od pracodawcy odsetek karnych? A
    jeśli tak, jak to się liczy?

    pozdrawiam grupę
    Kasia

  • 2. Data: 2005-05-04 13:14:21
    Temat: Re: Kara dla pracodawcy za zwlekanie z wypłatą?
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    zawadka napisał(a):
> [...]
    > należała. Za kilka dni mam dostać resztę. Czy z powodu opóźnień w
    > płatnościach mam prawo domagać się od pracodawcy odsetek karnych? A

    Powiem jak bylo, jak prowadzilem DG kiedys: musialem pisac wezwania do
    zaplaty (trzeba wskazac ile za co i kiedy - koniecznie). Podobno sady
    zasadzaja odsetki tak naprawde dopiero od tego terminu - tak jest praktyka,
    nie teoria. I wtedy w sadzie sprawa cywilna.

    Dlatego moj doradca radzil, zebym sie staral przekonac delikwenta, co tez
    mi sie udalo :-) Moze pomocne beda rejestry dluznikow... Ale jesli gosc nie
    ma kasy (to tez jest mozliwe), to nic nie pomoze...

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm

  • 3. Data: 2005-05-04 13:37:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zawadka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należała. Za kilka dni mam dostać resztę. Czy z powodu opóźnień w
    > płatnościach mam prawo domagać się od pracodawcy odsetek karnych? A

    Należą Ci się odsetki ustawowe za okres od dnia terminu płatności do
    faktycznej zapłaty. Jak gość wypłaci Ci jakąś kwotę, to w pokwitowaniu
    wpisz mu, że taką kwotę przeznaczasz na odsetki. Bo jak pokwitujesz całą
    kwotę, to bezie oznaczało, że nie chcesz odsetek.

  • 4. Data: 2005-05-04 15:19:26
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > wpisz mu, że taką kwotę przeznaczasz na odsetki. Bo jak pokwitujesz całą
    > kwotę, to bezie oznaczało, że nie chcesz odsetek.

    Bzdury...

    pozdr.

  • 5. Data: 2005-05-04 15:52:15
    Od: "zawadka" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d5ajfl$lbu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    całą
    > kwotę, to bezie oznaczało, że nie chcesz odsetek.

    Dzięki wielkie.
    Prawdę mówiąc to żadnych pokwitowań nie dawałam, po prostu pracodawca
    wpłacił mi na konto, a teraz resztę wypłaty mam dostać do ręki.
    Skąd mogę się dowiedzieć ile takie odsteki wyniosą? Czy liczy się je
    za każdy dzień zwłoki, czy jakoś inaczej? Weżmy przykladowo miesiąc
    spóźnienia od kwoty tysiąca zł.?