  • 1. Data: 2005-06-13 15:43:05
    Temat: Kapitał początkowy i ustalenie wskaznika - pomoooocy !
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Właśnie dostałem pisemko z ZUS w sprawie obliczenia kapitału początkowego i
    od razu mnie trafiło :(
    Pierwsza umowa o pracę od 15.XII.1993. Niestety te dwa tygodnie nie mające
    kompletnie wpływu na wysokość okresu składkowego, jednocześnie znacznie
    zaniżają wskaźnik podstawy wymiaru kapitału początkowego.

    Jest to liczone w sposób następujący /przykładowo/

    Rok łączne przeciętne roczne relacja
    zarobki (2) wynagrodzenie (3) 3/4
    1993 50 1200 4,16
    1994 1400 1210 115,70
    Suma 119,86

    Następnie 119,86 dzielony jest przez 2 lata (pełne) i otrzymuję wskaźnik w
    wysokości 59,93 który jest wykorzystywany do dalszych obliczeń. Gdybym
    zaczął pracę dwa tygodnie później wskaźnik wzrósłby do 115,7 /w przykładzie/
    Wszystko jest to niestety zgodne z ustawą Dz.U.z 2004 nr 39 poz 353 art 15
    pkt 4. Ustawę wertuję ale boję się że nic w niej nie znajdę
    Mam miesiąc na odwołanie i pytania. Może ktoś już przez to przechodził? Czy
    są jakieś szanse na rezygnacje z tych 2 tygodni i przeliczenie kapitału ?
    Jeżeli tak jakie byłyby negatywne skutki ?. Czy może się tym zająć a może
    już zajmuje rzecznik praw obywatelskich ?

    pozd
    Adam

    --