  • 21. Data: 2005-05-25 18:05:52
    Temat: Re: KTO sie boi stenogramów w sadach?
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Alek wrote:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Urzędnik państwowy zachęca do przestępstwa i ty nie widzisz w tym niczego
    > zdrożnego?
    >
    > Alek

    Czy pracowanie na czarno jest przestępstwem? Czy zatrudnianie raczej?

  • 22. Data: 2005-05-25 18:20:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > Czy pracowanie na czarno jest przestępstwem? Czy zatrudnianie raczej?

    A da się to rozdzielić?

  • 23. Data: 2005-05-25 19:33:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja w sumie się zastanawiam, jaki sens jest walczyć z tymi protokołami.
    Przecież i tak orzeka sędzia. jak jest stronniczy, to i tak orzeknie,
    stronniczo. Po to wymyślono kilka instancji, by tego unikać. Czy walka o
    sprostowanie protokołu coś tu zmieni tak naprawdę?

  • 24. Data: 2005-05-25 22:17:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d72kdi$2d9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja w sumie się zastanawiam, jaki sens jest walczyć z tymi protokołami.
    > Przecież i tak orzeka sędzia. jak jest stronniczy, to i tak orzeknie,
    > stronniczo.

    Bądź konsekwentny i postuluj rezygnację z protokołu w ogóle. Jak sędzia
    jest bezstronny to i bez protokołu orzeknie obiektywnie.

    > Po to wymyślono kilka instancji, by tego unikać. Czy walka o
    > sprostowanie protokołu coś tu zmieni tak naprawdę?

    Sąd drugiej instancji bazuje na tym co jest w aktach. Jeśli zeznania są
    tam sfałszowane (przefiltrowane, jeśli wolisz) to druga instancja nie ma
    sensu.

    Alek

  • 25. Data: 2005-05-26 00:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d72tsu$rbl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bądź konsekwentny i postuluj rezygnację z protokołu w ogóle. Jak
    sędzia
    > jest bezstronny to i bez protokołu orzeknie obiektywnie.

    Nie, mnie nie o to chodzi. Sedzia też nie komputer. Siły na to nie ma i
    czasem musi sięgnąć do zapisków. Mnie chodzi o co innego. Jeśli
    przyjmujemy załozenie, ze sędzia jeszt nieuczciwy, to akurat walka z
    treścią protokołu ma średni sens. Wszak sedzia jest neizawisły w swoich
    osądach. I o to mi chodzi.

    > Sąd drugiej instancji bazuje na tym co jest w aktach. Jeśli zeznania

    > tam sfałszowane (przefiltrowane, jeśli wolisz) to druga instancja nie
    ma
    > sensu.

    W sumie pewien masz rację. Ale z kolei z własnej praktyki wiem, ze nie
    da się wiernie protokółować tego, co ludzie mówią. Bo by ta czynność
    miesiącami trwała.

  • 26. Data: 2005-05-26 05:35:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d734uq$l23$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli
    > przyjmujemy załozenie, ze sędzia jeszt nieuczciwy, to akurat walka z
    > treścią protokołu ma średni sens. Wszak sedzia jest neizawisły w swoich
    > osądach. I o to mi chodzi.

    Ale to podlega ocenie w drugiej instancji. Jeśli w zeznaniach
    zaprotokołowano że jest czarne a sędzia orzeka że jest białe to jest
    problem. A jak protokół jest sfałszowany to nie będzie w nim tego co nie
    pasuje do wyroku.

    > W sumie pewien masz rację. Ale z kolei z własnej praktyki wiem, ze nie
    > da się wiernie protokółować tego, co ludzie mówią. Bo by ta czynność
    > miesiącami trwała.

    To prawda, ale rozwiązaniem jest właśnie stenogram lub przynajmniej
    nagranie audio.
    Chyba się dogadaliśmy, więc pozostaje już tylko kwestia kasy na etaty
    stenotypistek ;)

    Alek

  • 27. Data: 2005-05-26 10:31:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d73ngd$9l2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To prawda, ale rozwiązaniem jest właśnie stenogram lub przynajmniej
    > nagranie audio.
    > Chyba się dogadaliśmy, więc pozostaje już tylko kwestia kasy na etaty
    > stenotypistek ;)

    Albo sprzęt do nagrań audio. Najlepiej prosto na płyty CD-R.

  • 28. Data: 2005-05-27 07:17:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Jeśli przyjmujemy załozenie, ze sędzia jeszt nieuczciwy,
    > to akurat walka z treścią protokołu ma średni sens. Wszak sedzia
    > jest neizawisły w swoich osądach. I o to mi chodzi.
    Ale przyznasz, że powoływanie się na [A], gdy z dokumentacji wynika,
    że [B] wymaga nieco większej znajomości rzemiosła
    i automatycznie odsiewa?

    > W sumie pewien masz rację. Ale z kolei z własnej praktyki wiem,
    > ze nie da się wiernie protokółować tego, co ludzie mówią.
    ATSD, jednak np. protokół z przesłuchania świadka jest "protokołem"
    - streszczeniem, które sporządzający "sporządza". W tym wątku mowa
    o wiernym zapisie prosesu - stenografowanie, zapis ...
    Wszak materiały montowane mają zwykle mniejszą wiarygodność jako
    dowód.

    A koszta? Cóż, jak do baku nie wlejesz - nie pojedziesz.

    --
    pozdro
    poreba

  • 29. Data: 2005-05-27 19:39:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ale przyznasz, że powoływanie się na [A], gdy z dokumentacji wynika,
    > że [B] wymaga nieco większej znajomości rzemiosła
    > i automatycznie odsiewa?

    Zgodzę się, bo trudno się niezgodzić z takim twierdzeniem.

> [...]
    > o wiernym zapisie prosesu - stenografowanie, zapis ...
    > Wszak materiały montowane mają zwykle mniejszą wiarygodność jako

    Ależ ja wiem o tym. Tylkom, ile jest osób potrafiący te scenogramy
    sporządzić? To się w jakiś tam sposób sporządza. Nie znam szczegółów.

    > A koszta? Cóż, jak do baku nie wlejesz - nie pojedziesz.

    Ale nagranie tańsze.

  • 30. Data: 2005-05-29 06:10:10
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > a właściwie jaką odpowiedzialność? :)

    > a gdzie jest powiedziane że w protokole ma być wszystko?

    Mozna by dyskutowac dlugo i namietnie. Uwazam, ze protokol nie powinien
    zawirac interpretacji tylko stwierdzenia strony. Art. 158 jasno precyzuje co
    protokol powienien zawierac a w par 2 czytamty iz oswiadczenia strony
    powinny byc umieszczone w protokole. Zatem jesli ktoras ze stron mowi to co
    mowi to powinno sie to znalesc w aktach. Nie jest prawem sedziego
    cenzurowanie wypowiedzi. Jak wiemy sedzia jest niezawisly i zwiazany ustawa,
    a w tym przypadku art. 158 & 2 zawartosc protokolu przecyzuje.
    Pozdr Maver