  • 1. Data: 2004-12-20 19:39:26
    Temat: KRUK - ktoś wie po jakim czasie dadzą sobie spokój?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Tak mnie ciekawi, bo też mam "przyjemność" z nimi "korespondować" - czyli
    otrzymywać te czerwone farmazony.
    Znajomego już męczą 2 lub 3 lata - ciekawi mnie kiedy dadzą sobie spokój w
    sytuacji, gdy dłużnik nie płaci, bo po prostu nie ma z czego płacić, mimo
    najszczerszych chęci - ktoś wie?
    Zmienia się tylko "metoda" - to Biuro Detektywistyczne, a to "windykator
    przyjedzie i powindykuje", a to 20-te kolejne "ostateczne" wezwanie, a
    to "nakaz" wyjawienia majątku" itd. itp.
    Skąd oni na to mają kasę tak swoją drogą - listy, wyjazdy, telefony: z
    ciekawości pytam, bo to całkiem spora kasa: bank im coś płaci na "dzień dobry"
    czy kupują te długi, czy nie - ktoś wie?

  • 2. Data: 2004-12-20 20:44:59
    Od: "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości

    > ciekawi mnie kiedy dadzą sobie spokój

    Po przedawnieniu sprawy:)

    Pozdrawiam,
    MiC

    P.S> właśnie ostatnio wyrzuciłem całe pudło czerwonych druczków kruczków i
    kartek pocztowych:)
    P.S2>chcieli ode mnie wyegzekwować nieistniejący dług, a że ja się nie
    odzywałem i nie tłumaczyłem uzbierałem piękną stertę makulatury... ale za to
    każdy list dawał mi tyle radości... kolejne ostateczne przed sądowe wezwanie
    do zapłaty z załączony pozwem z błędami ort.:)

  • 3. Data: 2004-12-20 21:22:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 21:44:59 +0100, MiC naskrobał(a):

    > Po przedawnieniu sprawy:)

    Doświadczenie podpowiada że najczęściej to zaczynają windykować już
    przedawnione.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-12-21 08:21:48
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2080.00000579.41c72a6d@newsgate.onet.pl...
    > Tak mnie ciekawi, bo też mam "przyjemność" z nimi "korespondować" - czyli
    > otrzymywać te czerwone farmazony.

    PRESCO daje sobie spokój jak się im napisze, że uchylasz się od obowiązku
    zapłaty z uwagi na przedawnienie. Ci pewnie tak samo działają.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-12-21 13:16:11
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > PRESCO daje sobie spokój jak się im napisze, że uchylasz się od obowiązku
    > zapłaty z uwagi na przedawnienie. Ci pewnie tak samo działają.

    Przepraszam, a kiedy się przedawnia takie coś i od jakiego momentu to się liczy?

  • 6. Data: 2004-12-21 13:50:37
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2080.0000073c.41c8221a@newsgate.onet.pl...

    > Przepraszam, a kiedy się przedawnia takie coś i od jakiego momentu to się
    liczy?

    A to zależy co, bo nie napisałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-12-21 14:14:05
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
> [...]

    Kredyt bankowy (debet, karta kredytowa itp.) - dobrze myślę, że dopiero po 10
    latach czy po innym okresie?
    I od jakiego momentu zaczyna się liczyć ten okres?

  • 8. Data: 2004-12-21 14:50:00
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2080.00000767.41c82fab@newsgate.onet.pl...
    > Kredyt bankowy (debet, karta kredytowa itp.) - dobrze myślę, że dopiero po
    10
    > latach czy po innym okresie?
    > I od jakiego momentu zaczyna się liczyć ten okres?

    Roszczenia z tytułu działalności gospodarczej przedawniają się, co do
    zasady, z upływem trzech lat (wyjątek: np. sprzedaż - 2 lata, "kary" za
    jazdę bez biletu rok i 3 m-ce).

    W Twoim przypadku:
    - kredyt - od wypowiedzenia umowy lub upływu terminu, na który została
    zawarta, jeśli nie została wypowiedziana.
    - kk i debet - wg mnie od jego wymagalności, czyli dnia następującego po
    dniu, w którym miałeś zapłacić

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-12-21 17:05:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomasz Waszczyński wrote:
    > - kredyt - od wypowiedzenia umowy lub upływu terminu, na który została
    > zawarta, jeśli nie została wypowiedziana.

    dlaczego upływu terminu? każda rata oddzielnie...

    KG

  • 10. Data: 2004-12-21 17:23:46
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > zawarta, jeśli nie została wypowiedziana.
    > - kk i debet - wg mnie od jego wymagalności, czyli dnia następującego po

    Kredyty były brane na prywatną osobę - nie na firmę. Nie mam ratalnych - tylko
    takie jakie wymieniłem.
    To jaki termin dla osób prywatnych - jednak 10 lat czy... nie wiem?

    I tak na marginesie - mam taki jeden (inny) debet w pewnym banku, a bank już od
    około roku się nic a nic nie odezwał (raz przysłał upomnienie, że odsetek nie
    spłaciłem i debet wystąpił niedozwolony, odpowiedziałem, że spłacę, ale się nie
    udało niestety) - i od tego czasu.. cisza. Ani wypowiedzenia, ani wezwania do
    zapłaty... dziwne. Inna sprawa, że nie narzekam i nie skarżę się na to;)
    Pozdrawiam.