  • 1. Data: 2004-09-21 07:14:52
    Temat: KRS - Ważność
    Od: "pawel_l" <admin@wytnij_to.zx.com.pl>

    Czy gdzieś jakieś prawo mówi ile ważny jest KRS
    (poza ustawą o zam. publ.)??

  • 2. Data: 2004-09-21 07:21:48
    Temat: Re: KRS - Ważność
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    pawel_l <admin@wytnij_to.zx.com.pl> napisał(a):

    > Czy gdzieś jakieś prawo mówi ile ważny jest KRS
    > (poza ustawą o zam. publ.)??

    Jest ważny na dany dzień, godzinę, minutę i sekundę...
    Idziesz do KRS bierzesz wyciąg z KRS i masz w ręku aktualny KRS, korzystając
    z tego że już jesteś w KRS składasz na dziennik podawczy info o rozpoczęciu
    procesu likwidacji..... i firma jest w likwidacji, a Ty masz w ręku aktualny
    KRS.
    Bzdurą jest mówienie, że jest ważny np. 3 miesiące... bo tak jak przytoczyłem
    wyżej... po minucie już może być nieważny.
    Jeśli chcesz podpisać umowę w obrocie gospodarczym z jakąś firmą idź do KRS w
    przeddzień podpisania umowy i weź sobie jest odpis z KRS.

    A tak swoją drogą to może jakiś fachowiec mi wytłumaczy, czemu większość firm
    życzy sobie przedstawiania KRSu nie starszego niż 3 miesiące ? Cóż to za
    magiczne 3 miesiące ?

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 3. Data: 2004-09-21 08:43:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 07:21:48 +0000 (UTC), Rezydent naskrobał(a):

> [...]
    > życzy sobie przedstawiania KRSu nie starszego niż 3 miesiące ? Cóż to za

    ponieważ zwykle tyle trwa załatwienie tam jakiekolwiek zmiany :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-09-21 09:24:28
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "pawel_l" <admin@wytnij_to.zx.com.pl> napisał w wiadomości
    > Czy gdzieś jakieś prawo mówi ile ważny jest KRS
    > (poza ustawą o zam. publ.)??

    Art. 15. 1. Od dnia ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nikt nie może
    zasłaniać się nieznajomością ogłoszonych wpisów. Jednak w odniesieniu do
    czynności dokonanych przed upływem szesnastego dnia od dnia ogłoszenia podmiot
    wpisany do Rejestru nie może powoływać się na wpis wobec osoby trzeciej, jeżeli
    ta udowodni, że nie mogła wiedzieć o treści wpisu.

    2. W przypadku rozbieżności między wpisem do Rejestru a ogłoszeniem w Monitorze
    Sądowym i Gospodarczym obowiązuje wpis w Rejestrze. Jednak osoba trzecia może
    powoływać się na treść ogłoszenia, chyba że podmiot wpisany do Rejestru
    udowodni, że osoba trzecia wiedziała o treści wpisu.

    3. Osoba trzecia może się powoływać na dokumenty i dane, w odniesieniu do
    których nie dopełniono jeszcze obowiązku ogłoszenia, jeżeli niezamieszczenie
    ogłoszenia nie pozbawia jej skutków prawnych.

    i tylko tyle.
    marik