  • 1. Data: 2012-03-15 17:26:07
    Temat: Skarga na UKE
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Chcę złożyć skargę na swojego operatora komórkowego.
    Jednak na stronie
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text
    jest do zaznaczenia:
    "Potwierdzam, iż umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, której
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest przedmiotem skargi, zawarłam (em)
    jako konsument, tj. osoba fizyczna, w celu niezwiązanym z działalnością
    gospodarczą lub zawodową"

    Z tego co rozumiem to osoby, które mają telefon na firmę nie mogą zgłaszać
    skarg. Trochę to dziwne, bo rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1
    października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków,
    jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej milczy na temat
    działalności gospodarczej.

  • 2. Data: 2012-03-15 20:42:06
    Temat: Re: Skarga na UKE
    Od: "Telesfor Baudot" <t...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

  • 3. Data: 2012-03-15 20:44:59
    Od: spp <s...@g...pl>

  • 4. Data: 2012-03-15 21:08:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    qwerty w <news:jjt8ng$r5f$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > jako konsument, tj. osoba fizyczna, w celu niezwiązanym z działalnością

    I ten zapis na stronie w jakiś sposób uniemożliwia Ci złożenie /skargi/ bez
    korzystania z tej strony?

    Nie potrafisz wysłać listu poleconego i napisać kilku zdań bez formularza?

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2012-03-16 05:52:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
    valid...
    >I ten zapis na stronie w jakiś sposób uniemożliwia Ci złożenie /skargi/ bez
    > korzystania z tej strony?
    >
    > Nie potrafisz wysłać listu poleconego i napisać kilku zdań bez formularza?

    Pytam się, bo są pewne przepisy, z których zwykły kowalski może skorzystać, a
    firma nie.

  • 6. Data: 2012-03-16 11:55:25
    Od: "Elka" <e...@g...pl>

    qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
    valid...

    > Pytam się, bo są pewne przepisy, z których zwykły kowalski może skorzystać,
    > firma nie.

    Bo jeśli naprawdę Twój operator coś przeskrobał a Ty jesteś klientem
    "firmowym", to najprościej iść na konsultację do prawnika zajmującego się
    prawem telekomunikacyjnym i konsumenckim, wziąć fakturę za tę konsultację
    (idzie w koszta firmy) i jeśli faktycznie są podstawy do roszczeń, to nie
    zawracać sobie głowy jakimś UKE (który de facto gówno może), tylko jak
    człowiek założyć sprawę cywilną i domagać się zaprzestania tych niecnych
    praktyk + stosownego odszkodowania.

    Od razu odpowiem na ewentualne "nie chce mi się chodzić po sądach". Jeśli Ci
    się nie chce, to znaczy, że sprawa nie jest poważna i najprawdopodobniej
    zostaniesz słusznie zlany ciepłym moczem zarówno przez operatora, jak i UKE.

    Elka

  • 7. Data: 2012-03-18 10:59:35
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Dopiero co składałem skargę do UKE właśnie jako przedsiębiorca - na
    niewłaściwe praktyki operatora (od kilku dni już byłego), z wnioskiem o
    ukaranie operatora.
    Wysłałem mailem z załącznikami na adres główny UKE, przekazali do oddziału
    UKE w moim mieście.
    Myślę, że takie rzeczy trzeba robić, żeby wielka trójka nami nie pomiatała.