    From: Alojzy Zakalec <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: KOLONIE - odpowiedzialność dzieci, rodziców, wychowawców
    Date: Sat, 27 Jun 2009 12:23:57 -0700 (PDT)

    Właśnie się z kimś na ten temat spierałem i obiecałem, że zadam to
    pytanie tutaj. Otóż mamy czas kolonii letnich, załóżmy dzieci 8-9 lat
    są oddane przez rodziców pod opiekę odpowiednich(?) osób na okres 2-3
    tygodni. Jakie są granice odpowiedzialności tych opiekunów za czyny
    popełnione przez dziecko?

    Czy jak dziecko wyrządzi jakąś poważną szkodę materialną (nieważne czy
    umyślnie) to kto za to będzie płacił?

    Że nie chcę wspomnieć o sytuacji kiedy wyrządzi komuś krzywdę fizyczną
    w wyniku czego pokrzywdzona osoba będzie musiała przejść serię DROGICH
    zabiegów leczniczych/rehabilitacyjnych, nie refundowanych przez NFZ
    (np. operacje plastyczne).