    From: " mysheck" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [KN] - czy mianowanie automatem zmienia formę zatrudnienia?
    Date: Thu, 14 Jan 2010 14:05:32 +0000 (UTC)

    [KN] - czy mianowanie automatem zmienia formę zatrudnienia?

    Pytam w imieniu koleżanki, która od paru lat (nie wiem dokładnie od ilu) jest
    nauczycielem mianowanym. Nowy nauczyciel, który niedawno uzyskał stopień
    mianowanego zatrudniony został "przez mianowanie" (sprawdziłem w KN i o dziwo
    jest coś takiego), a ona ciągle ma zwykłą umowę o pracę na czas nieokreślony.
    Dyrekcja nie chce słyszeć o żadnych zmianach "bo nie wie jak będzie wyglądała
    sytuacja po wakacjach".

    Mnie się wydaje, że dyrekcja ściemnia i ona już jest zatrudniona przez
    mianowanie (tylko, że nie ma świstka od dyrekcji). Ale jeśli się mylę, to czy
    koleżanka może jakoś "wymusić" zatrudnienie jej "przez mianowanie"? Co może
    zrobić? Na co się powołać? Może jakieś pismo napisać? Ponoć jest to
    korzystniejsza forma zatrudnienia.

    dzięki i pzdr
    /mysheck