  • 1. Data: 2003-11-18 16:45:50
    Temat: Jesli popelnilem blad zaniechania :( smutne
    Od: "Janek" <j...@o...pl>

    ...to czy jest szansa jego naprawy? W uproszczeniu chodzi o to, ze w 1999 r
    w ramach reorganizacji wojewodztw nie otrzymalem przedluzenia umowy o prace
    w jednym z urzedow i z dn 1.07.1999 bylbym bezrobotnym gdyby nie to, ze
    poprosilem podaniem o przedluzenie zatrudnienia w tym samym urzedzie w
    jakiejkolwiek formie motywujac to faktem braku okresu pracy 3-ech miesiecy
    do wymaganych do otrzymania zasilku przedemerytalnego 35 lat pracy . Nie
    rozwodzac sie nad okolicznosciami towarzyszacymi zawarto ze mna umowe na
    czas okreslony 4-ech miesiecy co dalo mi podstawe do ubiegania sie w
    Urzedzie Pracy w grudniu 1999 r o ww zasilek w wysokosci 120% minimalnego
    wynagrodzenia jako, ze Urzad stanal na stanowisku, ze moje zatrudnienie nie
    ustalo z przyczyn dotyczacych zakladu pracy.
    Moze nie robilbym sobie zadnych nadzieji (w przypadku ustania zatrudnienia z
    przyczyn dot zakladu pracy mialbym mozliwosc wyzszego zasilku
    przedemerytalnego bo 160 % minimalnego wynagrodzenia a po kolejnych
    nowelizacjach mozliwosc otrzymania obecnie swiadczenia przedemerytalnego w
    wysokosci 90 % nabytych uprawnień emerytalnych) gdyby nie to, ze w kwietniu
    2000 r a wiec w 4 miesiace pozniej znowelizowana ustawa o zatrudnieniu i
    przeciwdzialaniu bezrobociu (uchylona po dwoch latach) pozwalila na
    zaliczenie okresu przebywania na zasilku dla bezrobotnych do okresu tych 35
    lat pracy. W tamtym okresie bylem zbyt zestresowany by pomyslec, ze mozna
    bylo sie odwolac od decyji Urzedu Pracy aby zmienic niekorzystna dla mnie
    decyzje zreszta nie widzialem zadnych podstaw prawnych. Ale wyzej opisana
    nowelizacja dala mi pozniej i az do dzisiaj do myslenia. Czy w opisanym
    stanie rzeczy widzicie jakas mozliwosc zaczepienia dla zmiany mojej
    sutuacji?
    Czy de facto moje utrata zatrudnienia nie byla z przyczyn dotyczacych
    zakladu pracy?
    Jan M