  • 1. Data: 2003-11-18 15:07:54
    Temat: miejsce zawracia umowy
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Prosze o podanie przykladow skutkow prawnych ktore determinuje miejsce
    zawracia umowy.

    Jesli chodzi o wlasciwosc sadu, to kodeks generalnie opowiada sie za
    wlasciwoscia przemienne, o ktorej decyduje
    miejsce "wykonania" umowy, co trzeba juz rozlozyc jak sadze na miejsca
    spelnienie swiadczen poszczegolnych stron, ktore beda rozne w zaleznosci od
    umowy - a co do zasady - siedziba wierzyciela przy swiadczeniu pienieznym i
    siedziba dluznika - przy niepienieznym.

    Interesuja mnie jednak skutki zwiazane z samym miejscem zawarcia umowy.

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-11-18 16:40:00
    Temat: Re: miejsce zawracia umowy
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Mateusz Dr wrote:
    > Interesuja mnie jednak skutki zwiazane z samym miejscem zawarcia umowy.

    np. właściwość prawa

    KG

  • 3. Data: 2003-11-18 17:23:59
    Temat: Odp: miejsce zawracia umowy
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik kam <X...@X...onet.plX> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@X...onet.plX...

    > np. właściwość prawa
    >
    > KG

    No tak, ale poniewaz mamy prawo krajowe jednolite wiec bez elementu obcego
    ten skutek odpada.

    A bez elementu miedzynarodowego?

    pozdrawiam
    mdr