  • 1. Data: 2007-02-18 23:03:29
    Temat: Jeden nabywca na umowie a współwłasność małżeńska
    Od: "Czarek" <c...@g...ktos.pl>

    Witajcie,

    kilka dni temu nabyliśmy wraz z żoną samochód. Niestety, z różnych przyczyn,
    na umowie widnieją tylko jej dane jako nabywcy. Zastanawiam się, czy możemy
    w takim przypadku być wpisani obydwoje jako współwłasciciele do dowodu
    rejestracyjnego pojazdu, w US jako odprowadzający podatek i na umowie OC?

    Wydaje mi się, że tak - w końcu wg KRiO samochód należy do majątku
    wspólnego. Jak jednak będą patrzyli na to US, Urząd Miasta i ubezpieczyciel?
    Jak najlepiej rozwiązać tą sprawę (pomijając dopisanie moich danych na
    umowie)?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2007-02-18 23:05:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@g...ktos.pl> napisał w wiadomości

    W ostateczności może Ci połowę tego samochodu podarować.

  • 3. Data: 2007-02-18 23:23:39
    Od: "Czarek" <c...@g...ktos.pl>

    > W ostateczności może Ci połowę tego samochodu podarować.

    Niby może, tylko są dwa problemy.

    1. Jak / Czy może mi podarować połowę czegoś, co i tak jest moje ustawowo?

    2. Przyjdzie opłacić PCC od takiej darowizny.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-18 23:37:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Jak / Czy może mi podarować połowę czegoś, co i tak jest moje ustawowo?

    Niekonieczniemusi być Twoje. Co do zasady KRiO przewiduje sytuacje, w których
    niektóre rzeczy nei są współwłasnością. należało w umowie wpisać stan faktyczny,
    czyli obojga współwłaścicieli.

    > 2. Przyjdzie opłacić PCC od takiej darowizny.

    W pierwszej grupie podatkowej jest duża kwota wolna od podatku. Zresztą nie musi
    Ci 50% darować. Wystarczy 1 % byś się stał współwłaścicielem, a chyba o to
    chodzi.

  • 5. Data: 2007-02-19 00:48:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Czarek" <c...@g...ktos.pl> wrote in message

    > 2. Przyjdzie opłacić PCC od takiej darowizny.

    Jakie PCC od darowizny!!!!

  • 6. Data: 2007-02-19 06:02:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Niekonieczniemusi być Twoje. Co do zasady KRiO przewiduje sytuacje, w
    > których niektóre rzeczy nei są współwłasnością.

    w przypadku nabycia rzeczy w czasie trwania związku? rzeczywiście,
    zawsze można kombinować
    ale nie lepiej dokształcić urzędnika?

    KG

  • 7. Data: 2007-02-19 09:17:52
    Od: "Czarek" <c...@g...ktos.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
> [...]

    W tym wypadku - jest.

    > w przypadku nabycia rzeczy w czasie trwania związku? rzeczywiście, zawsze
    > można kombinować
    > ale nie lepiej dokształcić urzędnika?

    To może w ten sposób, że dla "opornych" spiszemy oświadczenie:

    Samochód [taki i taki] nabyty umową [taką i taką] przez [dane żony], nabyty
    zgodnie z postanowieniami [tutaj odnośne artykuły] Ustawy KRiO, stanowi
    współwłasność ustawową pomiędzy [dane żony, dane moje] na podstawie artykułu
    [nr artykułu] ww Ustawy.

    Podpis żony, Podpis mój

    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam

    PS: Tak uparcie kombinuję ze sformalizowaniem tej współwłasności, bo
    chciałbym wykupić OC przez mBank, który oferuje warunki lepsze o ponad 200
    zł niż inni ubezpieczyciele. Jest jeden sęk - trzeba być klientem mBanku, a
    obawiam się, że w terminie wypowiedzenia bieżącej umowy nie uda się
    przekształcić rachunku w rachunek wspólny i w pełni aktywować.

    Czarek

  • 8. Data: 2007-02-19 09:19:34
    Od: "Czarek" <c...@g...ktos.pl>

    > "Czarek" <c...@g...ktos.pl> wrote in message
    > Jakie PCC od darowizny!!!!

    Racja, mój błąd. Nie ma PCC przy tego rodzaju darowiźnie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-02-19 10:27:20
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Nabyć jeden współmałżonek może, zbyć nie może.
    JaC

    It has removed 3103 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!