    From: j...@o...eu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jazda konna - obowiązek jazdy w kasku?
    Date: Tue, 7 Oct 2008 02:03:41 -0700 (PDT)

    Jest sobie ośrodek jeździecki. Regulamin ośrodka głosi, że trzeba
    jeździć w kasku.
    Bardzo dobrze, gdyby to był mój ośrodek też bym kazała klientom
    jeździć w kasku.
    Jeśli ktoś świadczy usługi - jazda konna, to musi zapewnić klientom
    bezpieczeństwo, a w razie wypadku, jeśli wszystkie zasady
    bezpieczeństwa zostały zachowane, właściciel ośrodka jest chroniony i
    nie ponosi odpowiedzialności za wypadek.

    Ale co jeśli trzymam tam własnego konia i na nim jeżdżę bez kasku?
    Przecież w tym momencie nie jestem klientem.

    Właściciele ośrodka twierdzą, że gdy jestem na ich terenie, to
    nieważne na czyim koniu jeżdżę -własnym, czy ich, jeśli będzie
    wypadek, to oni mogą być w związku z tym pociągnięci do
    odpowiedzialności.

    A ja twierdzę, że na własnym koniu mogę robić co chcę i z tego co
    wiem, osoba posiadająca uprawnienia instruktora jazdy konnej nie ma
    obowiązku jeździć w kasku.

    Kto ma rację?
    Czy istnieje konkretny przepis nakazujący mi jazdę w kasku na własnym
    koniu na terenie czyjegoś ośrodka?