  • 1. Data: 2006-12-26 22:37:09
    Temat: Jakość zamieników oraz oszustwo sieci naprawczej PZU
    Od: p...@a...pl

    Zostałem oszukany przez sieć naprawczą PZU. W kosztorsie sporządzonym poprzez
    PZU miałem zaznaczone mnóstwo części do wymiany, a rawsztat je wyklepał i
    powiedział mi, że mam wstawione nowe. W dodatku niektórych części wogóle nie
    wymienił. Naprawa była wykonana bezgotówkowo z OC sprawcy. Jak mogę ścigać
    warsztat, czy ta sprawa podchdzi o oszustwo? Rozumiem że skoro za naprawę
    płaciło PZU to nie mogę żądać od warsztatu gotówi? W grę nie wchodzi ponowna
    naprawa bo niepozwolę się bawić moim autem. Oczywiście mam opinie rzeczoznawcy
    PZM, że naprawa została przeprowadzona nieprawidłowo. Napisałem pismo do PZU
    wraz z tą opinią 2 miesiące temu, ponoć pracują nad tą sprawą ale dlaczego tak
    długo, coś tu niegra. Kosztorys PZU był sporządzony na kwotę 11 tys. Warsztat
    skasował 14. tys. z czego jego faktyczne koszty to pewnie 4 tys. natomast
    rzeczywisty koszt naprawy częściami oryginalnymi wynoszą 18 tys. Więc mam
    pytanie czy ktoś wie, jak ten problem mogę roziązać?

    Mam też pytanie czy PZU ma obowiązek dostarczenia dokumentacji technicznej na
    prośbę klienta, stwierdzającej, że dany zamiennik jest takiej samej jakości co
    oryginał, do swojego kosztorysu (sporządzony przez PZU) zawierającego
    zamienniki?
    W jaki sposób mierzy się tą jakość, że dana część ma taką samą jakość?
    Kto to ustala? Jeśli tylko firma która produkuje ten zamiennik to czy można
    kwestionować?
    Piszę dlatego, że naprawiłem auto w sieci naprawczej PZU ustaliłem z
    rzeczoznawcą PZM, że mój błotnik po wymianie nie ma takich samych wymiarów jak
    ten oryginalny. Natomiast z PZU na moje kwestionowanie otrzymałem takie pismo:

    Z dniem 01 sierpnia 2005r. w PZU SA nastąpiła zmiana sposobu likwidacji szkód z
    tytułu odpowiedzialności cywilnej (OC). Zmiana ta nastąpiła w związku ze
    zniesieniem ograniczeń w stosowaniu części alternatywnych w naprawach
    prowadzonych w warsztatach autoryzowanych przez producentów/generalnych
    importerów (§15.4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2003r. w
    sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów
    samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję), jako
    maksymalny poziom cen części PZU S.A. będzie akceptować ceny części
    alternatywnych o tej samej jakości, co części pierwszomontażowe (części
    oryginalne i o porównywalnej jakości zdefiniowane w Rozporządzeniu - §2.20-21),
    a w przypadku braku ich dostępności ceny określone przez
    producentów/generalnych importerów danej marki pojazdu.