    From: AW <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Date: Tue, 16 Oct 2007 21:03:19 +0200

    Witam.

    Rok temu spotkała mnie przykra niespodzianka przy wjeździe do Niemiec.
    Nauczyłem się wtedy (była to dość kosztowna lekcja), że Niemcy mają inne
    limity wwozu papierosów niż większość krajów UE. No ale mniejsza z tym,
    grzywnę zapłaciłem i zapomniałem o sprawie.
    Ku mojemu zdziwieniu kilka dni temu otrzymałem list z którego treści
    wnioskuję (o ile mogę tak napisać, bo moja znajomość niemieckiego
    odpowiada mniej więcej znajomości kurdyjskiego), że nasi aryjscy
    przyjaciele chcą ode mnie więcej gotówki. Tak jak pisałem zapłaciłem już
    "karne" cło (przelewem), ale być może na tym nie koniec. Być może
    zgodnie z prawem niemieckim, celnicy mogą się domagać ode mnie jeszcze
    jakichś opłat? Być może jest to po prostu pomyłka i Niemcy sądzą, że
    uchylałem się przez rok (tak minął już rok o zajścia) o zapłacenia
    grzywny? Naturalnie mam dokumenty z banku poświadczające fakt przelania
    odpowiedniej kwoty na wskazane w otrzymanym wezwaniu do zapłaty konto.
    Nie wiem co o tym sądzić i stąd moje pytanie. Do kogo mógłbym się
    zwrócić o pomoc i ewentualną asystę prawną w takiej sprawie?

    Dla ciekawych załączam poniżej treść otrzymanego listu.

    AW

    A to treść otrzymanego przeze mnie listu:

    "Sehr geehrter Herr W,

    mit Ihrer Zustimmung habe ich das gegen Sie am 14.10.2006 durch Beamte
    des Zollkommisariates Usedom eingeleitete Steuerstrafverfahren gegen
    Zahlung einer Auflage in Hohe von 750EUR an die Staatskasse (Bund) vorlauf
    eingestellt.
    Wenn Sie diese Auflage erfüllen, kan die Tat nicht mehr als Steuerstraftat
    Sie werden hiermit aufgefordert bis zum 30 oktober 2007 den betrag von
    750EUR auf das Konto der Bundeskasse Kiel einzuzahlen. Wenn Sie diese
    Auflage erfüllen, kann die Tat nicht mehr als Steuerstraftat verfolgt
    werden. Dieses Verfahren wird dann endgültig eingestellt.
    Zivilrechtliche Ansprüche werden durch diese Entscheidung nicht geregelt.
    Verstoßen Sie gegen diese Auflage, werde ich das Ermittlungsverfahren
    wieder aufnehmen. Leistungen, die zur Erfüllung der Auflagen bis zur
    Wiederaufnahme des Ermittlungsverfahrens erbracht worden sind, werden
    nicht erstattet."