    From: "Incognito" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jakie warunki musi spelniac przedszkole, aby..?
    Date: Mon, 9 Jan 2006 21:52:52 +0100

    Hej
    Bardzo Was prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Pracuje w przedszkolu jako
    nauczycielka przedszkolna. Kilka dni temu dowiedzialam sie, ze do mojej
    grupy dzieci ma dolaczyc dziecko chore na padaczke. Przy takim dziecku nie
    moze byc m.in. zadnych migajacych swiatel, glsniejszej muzyki, glosnych
    zabawek itd. Nie chce dopuscic do tego, by dziecku w przedszkolu cos sie
    stalo, a juz teraz w mojej grupie jet tyle dzieci, ze czasem ledwo z nimi
    sobie radze, wiec po prostu obawiam sie o bezpieczenstwo dziecka.
    Zastanawiam sie czy mam prawo sprzeciwic sie przyjeciu temu dziecka do
    przeszkola. Oczywiscie niekoniecznie sprzeciwic wprost.
    W jaki sposob moge doprowadzic do sytuacji, w ktorej dziecko nie zostanie
    przyjete do przedszkola? Oczywiscie w miare mozliwosci bez ryzyka utraty
    pracy.
    Czy nauczycielka przedszkolna moze w bezposredni sposob odmowic opiekowania
    sie dzieckiem chorym na padaczke?
    Jakie warunki musi spelniac przedszkole, zeby moc przyjac pod opieke dziecko
    z padaczka? Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dodam, ze chodzi o
    przedszkole prywatne.
    Czy jest dopuszczalne, mozliwe i legalne, zeby lekarz upowaznil na pismie
    nauczycielki/opiekunki przedszkolne do podawania dziecku lekow na padaczke?
    Dzieki.
    Inc(ona)