  • 1. Data: 2006-10-24 19:25:53
    Temat: Jaki tryb dostarczenia mandatu karnego
    Od: "Grzegorz" <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    opis zdarzenia: przez nieuwage przejazd autem przez elektroniczna bramke bez
    oplaty w Norwegii;
    po uplywie ponad roku otrzymuje zwykly list do skrzynki z fotka (w domu w
    Polsce) z poleceniem zaplaty za wykroczenie.
    pyt nr 1:
    Czy list taki nie musi byc dostarczony z potwierdzeniem odbioru? tzn polecony?
    pyt nr 2:
    po jakim czasie uniewaznia sie niedostarczony mandat?
    -------
    bede wdzieczny za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-10-24 21:10:16
    Temat: Re: Jaki tryb dostarczenia mandatu karnego
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > po uplywie ponad roku otrzymuje zwykly list do skrzynki z fotka

    List... jaki list?

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-24 21:39:52
    Od: "Grzegorz" <o...@p...onet.pl>

    > List... jaki list?

    list z informacja o popelnionym wykroczeniu + fotka z nr rejsetracyjnym auta +
    info o koniecznosci zaplacenia mandatu + sposob w jaki to zrobic + ze moge sie
    odwolac, ze to nie ja kierowalem...

  • 4. Data: 2006-10-25 10:11:13
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Grzegorz wrote:

    > list z informacja o popelnionym wykroczeniu + fotka z nr
    > rejsetracyjnym auta + info o koniecznosci zaplacenia mandatu + sposob
    > w jaki to zrobic + ze moge sie odwolac, ze to nie ja kierowalem...

    on Ci mowi ze ty o niczym mozesz nie wiedziec, nie czujesz ;)? Chyab ze ja sie
    myle :)

  • 5. Data: 2006-10-25 10:26:35
    Od: "Grzegorz" <o...@p...onet.pl>

    > on Ci mowi ze ty o niczym mozesz nie wiedziec, nie czujesz ;)? Chyab ze ja
    sie
    > myle :)

    taak.. tez tak zrozumialem.. ale wiesz wolalem sie upewnic..;). Jednak tam jest
    napisane, ze bedzie jakas windykacja, rejestr dlugow.. brzmi paskudnie.. ale
    wlasciwie tego nie dostalem.. lezalo na chodniku...

  • 6. Data: 2006-10-25 11:20:07
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jednak tam jest
    > napisane, ze bedzie jakas windykacja, rejestr dlugow.. brzmi paskudnie..
    > ale
    > wlasciwie tego nie dostalem.. lezalo na chodniku...

    W języku polskim napisali? Jak nie to im się kraj odbiorcy pomylił.

    +inż.prawa+

  • 7. Data: 2006-10-26 09:42:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzegorz wrote:
    > przez nieuwage przejazd autem przez elektroniczna bramke bez
    > oplaty w Norwegii;
    > po uplywie ponad roku otrzymuje zwykly list do skrzynki z fotka (w domu w
    > Polsce) z poleceniem zaplaty za wykroczenie.

    Możesz albo się nie kłócić i zapłacić, albo kłócić się. Do tego drugiego
    potrzebna będzie znajomość prawa norweskiego, tu bym się jej nie
    spodziewał (może na no.fag.jus?).

  • 8. Data: 2006-10-26 16:34:42
    Od: o...@p...onet.pl

    > Możesz albo się nie kłócić i zapłacić, albo kłócić się. Do tego drugiego
    > potrzebna będzie znajomość prawa norweskiego, tu bym się jej nie
    > spodziewał (może na no.fag.jus?).

    nie znam sie na prawie ani polskim, ani norweskim, ale czy przypadkiem nie jest
    tak. ze podlegam jednak jurysdykcji polskiej? czy moga mnie w Polsce sadzic wg
    prawa Norweskiego??