  • 1. Data: 2011-03-30 20:49:38
    Temat: Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatolickiego?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    na jakiej zasadzie działa w Polsce prawnie Kościół Rzymskokatolicki. Bo
    przykładowo luteranie w Polsce są zarejestrowani jako Kościół
    Ewangelicko-Augsburski w RP i stanowią oddzielną formę prawną niż
    luteranie np. niemieccy.

    W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
    Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje
    oddziały?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-03-31 07:59:59
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
    > Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje

    Ja mam raczej wrazenie, ze to Polska jest oddzialem kosciola. I watykanska
    kolonia.
    Wladza koscielna nie musi sie rejestrowac. To w Kosciele polskie wladze
    musza sie zarejestrowac chyba.
    U mnie w miescie jak biskup ma sprawe do prezydenta, to nie idzie do niego
    jak kazdy obywatel, tylko kaze prezydentowi
    sie stawic przed wlasnym boskim obliczem, a prezio potulnie podwija ogonek
    pod siebie i leci na wezwanie. Wiec kto tu kogo ma rejestrowac?

  • 3. Data: 2011-03-31 10:20:44
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:49:38 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    >
    > W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
    > Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje

    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TA/TAI/konkorda
    t_rp.html

    Pozdrawiam

    P.

  • 4. Data: 2011-03-31 13:32:12
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Witam,
    >
    > na jakiej zasadzie działa w Polsce prawnie Kościół Rzymskokatolicki. Bo

    A co Ci wyszło z lektury konkordatu?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-03-31 14:12:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
> [...]
    > przykładowo luteranie w Polsce są zarejestrowani jako Kościół
    > Ewangelicko-Augsburski w RP i stanowią oddzielną formę prawną niż

    Z tego co się orientuję, to w wypadku Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego
    każdy z biskupów jest równy i niezależny, toteż stanowią oni osobne
    jednostki prawne. NIe ma czegoś takiego, jak w wypadku Kościoła
    Katolickiego, który chyba jako jedyne wyznanie posiada formę jako
    niezależny kraj. Z tego powodu stosunek pomiedzy kościołem a RP jest
    normowany aktem rangi umowy międzynarodowej. Żaden inny Kosciół nie jest w
    stanie tego zrobić, bowiem nie jest podmiotem prawa miedzynarodowego.

    > W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
    > Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje
    > oddziały?

    No mniej więcej tak to obecnie działa. Resztę można znaleźć w Konkordacie.