  • 1. Data: 2002-06-26 09:27:21
    Temat: Jaki fakt nazywa sie:" Zawiadomienie_m" ?
    Od: Zbig.Drwiega <b...@b...norka>

    Prośba o informacje, do osóbv bywałych w temacie,
    jak w tytule:

    Czy jest prawnym stanowisko Sądu, że nieodebranie _jednokrotnego_ powiadomienia
    (awiza pocztowego)
    o terminie sprawy/rozprawy/umorzenia
    jest wystarczającym faktem prawnym, dla stwierdzenia,że
    " skarżący został powiadomiony PRAWIDŁOWO" ???
    Gdzie jest źródło wiedzy na temat:
    "Skuteczne powiadamianie,
    działania wystarczajace dla przyjecia,
    że zrobiono co trzeba, by powiadomić, itp???
    Podstawa prawna?? wykładnie?

    ____________________
    --
    PozdrawiamZbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 2. Data: 2002-06-26 09:59:03
    Temat: Re: Jaki fakt nazywa sie:" Zawiadomienie_m" ?
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Zbig.Drwiega" <b...@b...norka> napisał w wiadomości
    wnia...
> [...]
    > "Skuteczne powiadamianie,
    > działania wystarczajace dla przyjecia,
    > że zrobiono co trzeba, by powiadomić, itp???

    Jest takie coś w KPA:

    Miejsce doręczenia osoby fizyczne
    Art. 42. § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub
    miejscu pracy.
    § 2.62 Pisma mogą być doręczone również w lokalu organu administracji
    publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie
    stanowią inaczej.
    § 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w § 1 i 2, a
    także w razie koniecznej potrzeby, pisma
    doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.
    Doręczenie zastępcze
    Art. 43.63 W przypadku nieobecności adresata pismo doręcza się, za
    pokwitowaniem, dorosłemu domownikowi,
    sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się oddania pisma
    adresatowi. O doręczeniu pisma sąsiadowi lub
    dozorcy zawiadamia się adresata, umieszczając zawiadomienie w skrzynce na
    korespondencję lub, gdy to nie jest
    możliwe, w drzwiach mieszkania.
    Skuteczność doręczenia
    Art. 44.64 W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42
    i 43 pismo składa się na okres
    siedmiu dni w placówce pocztowej lub w urzędzie gminy, a zawiadomienie o tym
    umieszcza się w skrzynce na
    korespondencję lub, gdy to nie jest możliwe, na drzwiach mieszkania adresata
    albo biura lub innego pomieszczenia, w
    którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w miejscu widocznym
    na nieruchomości, której
    postępowanie dotyczy; w tym przypadku doręczenie uważa się za dokonane z
    upływem ostatniego dnia tego okresu.

    pozdrawiam

    S.

  • 3. Data: 2002-06-26 10:20:58
    Od: Zbig.Drwiega <b...@b...norka>

    W artykule <afc36m$h4r$1@news.tpi.pl> Sebastian Ciesielski napisal(a):

    > Jest takie coś w KPA:
    >
    >Miejsce doręczenia osoby fizyczne
    > Art. 42. § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub
    > miejscu pracy.

    Tak.
    Też znalazłem.
    KPA Rozdział 15 Doręczenia.
    Tym niemniej, dziękuję miło.

    PS. A wprowadzenie (do mojego wydania)
    jest spisane ręką speca od "falandyzacji prawa".
    Lech Falandysz.
    Gdyby tak moją sprawę zechciał po swojemu
    "sfalandyzować" ... Jak "falandyzował" Wałesie.

    ____________________
    --
    PozdrawiamZbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 4. Data: 2002-06-26 19:49:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 26 Jun 2002, Zbig.Drwiega wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Lech Falandysz.
    >+ Gdyby tak moją sprawę zechciał po swojemu
    >+ "sfalandyzować" ... Jak "falandyzował" Wałesie.

    wKF: AFAIR to skończył karierę kiedy kruczkiem naciął
    się na kruczek: zapomniał że to premier musi podpisać
    Monitor (czy które to wydawnictwo było) *przed* posłaniem
    do druku.
    Umiejętności naciągania materii prawa aż trzeszczy oczywiście
    nic nie ujmuję :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-27 10:57:16
    Od: Zbig.Drwiega <b...@b...norka>

    W artykule <P...@i...stanpo
    l.com.pl>
    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisal(a):

    > wKF: AFAIR to skończył karierę

    Jak to skończył?!
    Profesoruje przecież gdzieś na którejś renomowanej uczelni?

    > Umiejętności naciągania materii prawa aż trzeszczy oczywiście
    > nic nie ujmuję :)

    I tej umiejętności bym potrzebował, by przekonać Prokuraturę i Sąd,
    że dochodzenie w sprawie zespołowego pobicia, jakiego doznałem ze strony
    "mocno niemiłych' sasiadów nie powinno być umarzane z powodu
    "niskiej szkodliwości czynu".
    Są zeznania sprawców(przyznanie się), a Prokuratura i Sąd pisze stylem:
    "zgłaszający konfabuluje, a naruszenie miru i spokoju
    (było najście grupowe posesji w celu kontynuacji bójki)
    nie zasługuje na wiare, i jest niegroźne społecznie.
    Jak tu wierzyć w sprawiedliwość?
    Najlepszą ( bo skuteczną) metodą jest jednak samosąd.
    I nie dziwota, że podejrzanego nawet w więzieniu można powiesić!

    ____________________
    --
    PozdrawiamZbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 6. Data: 2002-06-28 09:13:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 27 Jun 2002, Zbig.Drwiega wrote:
    [...]
    >+ > wKF: AFAIR to skończył karierę
    >+
    >+ Jak to skończył?!
    >+ Profesoruje przecież gdzieś na którejś renomowanej uczelni?

    Ooops ! Oczywiście (z przeproszeniamia dla omawianego) miałem
    na myśli koniec kariery "dla potrzeb prezydenta RP" !

    [...]

    -:(

    Pozdrowienia, Gotfryd