  • 1. Data: 2005-03-16 15:30:44
    Temat: Jaka kwalifikacja prawna?
    Od: "Michał R." <n...@d...pl>

    Witam!
    Nie orientuje sie zbyt dobrze w zagadnieniach prawnych, ale mam problem,
    ktory powinien byc banalny dla osob z prawem obytych.

    Pewnemu jegomosciowi ukradziono z hotelu torbe. Facet po prostu zostawil
    swoje rzeczy, zamknal drzwi na klucz, wyszedl z pokoju, a kiedy wrocil
    zobaczyl, ze torby nie ma. Oto caly stan faktyczny. Moim zdaniem za ta
    kradziez odpowiada hotel, od ktorego ten gosc powinien dochodzic
    odszkodowania.

    I tu moje pytanie: na podstawie jakiego artykulu poszkodowany moze
    dochodzic tego odszkodowania? Na zasadach ogolnych z art. 415 KC czy mozna
    do tego dobrac jakis inny art (na moje niewprawne oko pasowalby 435 KC, ale
    nie mam pewnosci)?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2005-03-16 15:57:25
    Temat: Re: Jaka kwalifikacja prawna?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Michał R. wyskrobał(a):
> [...]
    > do tego dobrac jakis inny art (na moje niewprawne oko pasowalby 435 KC,

    Ciepło. Art. 846 i nast. Kodeksy cywilnego.

    --
    Bartek Gliniecki