  • 1. Data: 2004-09-28 21:30:22
    Temat: transport ludków
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    zakupiłem prywatnie busa zarejestrowanego na 8 osób
    i teraz mam chyba kłopot
    nie wiem czy będę mógł wozić ludków np. do Niemiec lub po kraju - niby
    zarobkowo ale prywatnie - i nie za często np. w miesiącu
    - ale nie jest to jedyne moje zajęcie - nie martwi mnie urząd skarbowy bo to
    jest do opanowania
    - raczej polskie i europejskie ITD.
    Czy musze mięć jakieś dodatkowe dokumenty - aby mi się do pupy nie
    przyczepili a ich kontrola przebiegała sprawnie i szybko.
    jakieś koncesje ? jakieś zaświadczenia? świadectwa kwalifikacyjne ? itd. ?
    proszę o solidne informacje oraz podzielenie się ze mną doświadczeniami w
    tej branży - czy oprócz konkurencji i fatalnego paliwa coś może mi jeszcze
    grozić ? - aha i jeśli ktoś chce przytoczyć jakieś artykuł z prawa to niech
    to zrobi a nie numer tylko wstawi - bo jakoś w kwestii artykułów/ustaw itp.
    jestem analfabeta
    Hubertus

  • 2. Data: 2004-09-29 05:25:58
    Temat: Re: transport ludków
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Czy musze mięć jakieś dodatkowe dokumenty - aby mi się do pupy nie
    > przyczepili a ich kontrola przebiegała sprawnie i szybko.
    > jakieś koncesje ? jakieś zaświadczenia? świadectwa kwalifikacyjne ? itd. ?

    Z tego co mi wiadomo to kazdy przewozik od momentu wejscia do unii musi
    posiadac jakis papier. wiecej info na www.its.home.pl. W dziale szkolenia
    chyba

    Fantom

  • 3. Data: 2004-09-29 06:44:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2004 23:30:22 +0200, Hubertus naskrobał(a):

> [...]
    > to zrobi a nie numer tylko wstawi - bo jakoś w kwestii artykułów/ustaw itp.

    Bierzesz ludków, na granicy mówisz że jedziesz ze znajomymi na wycieczkę,
    celnicy popsioczą ale puszczą - bo co im pozostaje.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-09-30 07:52:08
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    8 osób to nie autobus, tylko osobowy (swoją drogą jeszcze lepiej mieć zarejestrowany
    na 9 osób).
    Powinieneś mieć prawo jazdy, kat. B :-))
    Doradzam ponadto montaż haka i ewentualne dorobienie prawka na przyczepę, przy
    niektórych ekipach dodatkowe miejsce na bagaż będzie
    bardzo cenne.
    Stawki za busa 9-osobowego z kierowcą oscylują wokół 1 zł/km u kogoś, kto już ma
    jakąś markę i wozi od paru lat.
    Rozsądni ludzie zawrą z Tobą cywilnoprawną umowę o przewóz.
    JaC