  • 71. Data: 2009-04-13 22:27:54
    Temat: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baloo pisze:

    > Teoretycznie dużo może. Teoretycznie.
    > W praktyce udowodnienie owych wymiernych strat jest po prostu niemożliwe.

    Jak najbardziej możliwe, jeśli te straty są realne.

  • 72. Data: 2009-04-13 22:34:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dawid pisze:

    > g....o prawda. Dobry szef patrzy na swoje. Sam mam firme i piersze patrze
    > na moj zysk a potem na pracownika. Pracownik dostaje tyle ile ksiegowa
    > wyliczy a jak uwazam ze ma dostac wiecej to dodaje do premi. Jak mam
    > mniejszy moj przychod to pracownicy minimum dostaja. Mi ma kasa pasowac a
    > nie dogadzac pracownika. Na miejsce jednego pracownika mam 4 innych wiec
    > niema problemu z pracownikami.

    ...i potem wielkie zdziwienie, dlaczego pracownicy nie szanują
    pracodawców twojego pokroju.

    > Ja uważam iż powinno się na wypowiedzeniu wpisać nie wykonywanie poleceń
    > przełozonych i spadówa na drzewo.

    I w sądzie pracy przegrasz, bo wykonywał.

    > A do sądu pracy niehc se idzie niech
    > udowodni co umie a i ty dodaj od siebie. Pracownika zawsze idzie udupic
    > kwestia znalezienia sposobu

    Uważaj, żeby ktoś ciebie i tej twojej firemki nie udupił.

    Jak chcesz być wrednym, nieuczciwym sk*.* (a jak widać takie masz
    właśnie podejście) to ktoś też może być wredny i podstępny i np.
    zainspirować jakieś urzędy do takiej kontroli, że się z niej szybko nie
    wygrzebiesz (o ile w ogóle).

    PS: Nie matura lecz chęć szczera zrobi z ciebie właściciela? ;-> Albo
    mniej poetycko: błąd na błędzie... Zatrudnij jakiegoś korektora, panie
    "właściciel".

  • 73. Data: 2009-04-14 13:21:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Apr 2009 00:02:46 +0200, "Przemek" <m...@w...pl>
    wrote:

    >W firmie mam pracownika, ktory namawial innych pracownikow do zwolnienia
    >grupowego.
    >Chodzilo o to, aby wszyscy sie zwolnili w jednym dniu.
    >Umowe ma podpisana na czas nieokreslony.

    Przeczytalem ten watek z czyjejs rekomendacji, i reakcja moja: DZIWY,
    DZIWY! I nie DZIWOTA ze Polska pod wzgledem rozwoju biznesu bedzie
    krajem 15 swiata jezeli pracodawca nie moze swobodnie decydowac kogo
    ma zatrudnaic a kogo nie.

    Tu gdzie jestem, sprawa jest prosta: pracownick przychodzi do pracy i
    stwierdza ze jego klucz elektroniczny nei otwiera dzrwi. Udaje sie
    wiec do Human Resources z reklamacja, gdzie kaza mu klucz oddac i
    podaja kiedy ma sie zglosic po sworze rzeczy osobiste ktore beda
    zapakowane w kartonowe pudla.

    W umowie o prace stoi (a nie widzialem innych, chyba ze umowe o
    dzielo) ze "kazda ze stron moze rozwiazac umowe w kazdej chwili bez
    podania przyczyn". Nie ma zadnego "ustawowego wypowiedzenia" i tym
    podobnych nonsensow.

    "Kodeks pracy" przybity jest pluskiewka w kuchni do sciany i mowi o
    tym ze nei mozna dyskryminowac za wzgledu na plec, rase i tak dalej

    Dopoki w Polsce tak nei bedzie, to bedzie tak jak jest. Pelny socjal,
    zeby nie powiedziec, komuna. A biznes bedzie robil bokami.

    A.L.

    P.S> A tak na marginesie - Zwiazki i pracownicy walczacy o swoje
    "prawa" nei zauwazaja ze ta walka wlasnie im daje w dupe...

  • 74. Data: 2009-04-14 13:29:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 08:21:35 -0500, A.L. napisał(a):

> [...]
    > DZIWY! I nie DZIWOTA ze Polska pod wzgledem rozwoju biznesu bedzie
    > krajem 15 swiata jezeli pracodawca nie moze swobodnie decydowac kogo ma

    Cóż, to grupa o prawie, nie o opowieściach. Hire and fire w Polsce nigdy
    nie będzie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 75. Data: 2009-04-14 13:33:43
    Od: "Pawel" <b...@m...com>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
> [...]

    > DZIWY! I nie DZIWOTA ze Polska pod wzgledem rozwoju biznesu bedzie
    > krajem 15 swiata jezeli pracodawca nie moze swobodnie decydowac kogo

    I cale szczescie, ze tak jest.

    Problem watkotwórcy jest taki, ze nie rozumie podstawowych zasad. Az dziwne,
    ze jest pracodawca.

    Kazdy pracownik ma zakres obowiazków, z których powinien sie wywiazywac. I
    za to dostaje pieniadze. Jesli robi cos zle to sie go pozbywamy. I zaden
    kodeks tego nie uniemozliwia.
    Natomiast nie ma obowiazku lubic szefa ani pracy, która sie wykonuje.

    --
    Paweł

  • 76. Data: 2009-04-14 13:35:44
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Apr 2009 15:33:43 +0200, "Pawel" <b...@m...com>
    wrote:

> [...]
    >kodeks tego nie uniemozliwia.
    >Natomiast nie ma obowiazku lubic szefa ani pracy, która sie wykonuje.

    Tiaaa... A co to znaczy, cytuje:

    "Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc
    zatrudniania (chyba 2 lata)."

    Wydaje mu sie?

    A.L.

  • 77. Data: 2009-04-14 13:41:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Apr 2009 13:29:54 +0000 (UTC), Olgierd
    <n...@n...problem> wrote:

    >Cóż, to grupa o prawie, nie o opowieściach. Hire and fire w Polsce nigdy
    >nie będzie.

    No wlasnie, a dlaczego nei bedzie? Polacy sie nie nadaja? Klimat za
    zimny? Bo meilismy rozbiory? W prostych slowach objasnic poprosze.

    Poprosze rozneiz o wyjasneinie dlaczego w ogloszeniach o prace pisze
    sie nagminnie "do 35 lat"? Albo "kobiet nei zatrudniamy". Albo "kobiet
    z dziecmi nie zatrudniamy". Albo "zatrudniamy tylko osoby samotne" .Tu
    gdzie jestem, za cos takiego ogloszeniodawca poszedlby siedziec. Do
    pierdla. W Polsce, taki Doskonaly Kodeks, takie Doskonale Prawo a
    dyskryminowac mozna jawnie i otwarcie

    Przy okazji, ze slow Kolegi wydedukwoac mozna ze "hire and fire" jest
    "bezprawne". Nie jest, jezeli prawo na to zezwala.

    A.L.

  • 78. Data: 2009-04-14 13:43:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zwolnic dyscyplinarnie? Tylko co napisac?
    > Z tego co wiem, to jak sie odwola do urzedu pracy, to urzad zazwyczaj

    Zacznij od kar dyscyplinarnych.
    Nawet jak się odwoła do sądu, to niewiele ryzykujesz.
    Może to zadziała.

    A jak nie, to będziesz miał podkładkę, że nie wymyśliłeś sobie zwolnienia
    tak z głupia frant, tylko że gość od dawna siał ferment w zespole.

  • 79. Data: 2009-04-14 13:43:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    A.L. pisze:

    > Tiaaa... A co to znaczy, cytuje:
    >
    > "Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc
    > zatrudniania (chyba 2 lata)."
    >
    > Wydaje mu sie?

    Tak, wydaje mu się. :)

    Można zwolnic i zatrudnić każdego bez żadnych ograniczeń.

    No chyba że chodzi o coś takiego:

    http://www.praca.egospodarka.pl/15006,Korzysci-z-zat
    rudnienia-bezrobotnego,1,47,1.html

    --