    From: "account4" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak wymusić spłatę rodzinnego długu?
    Date: Sat, 10 Dec 2005 22:01:24 +0000 (UTC)

    Mam taki dość nieprzyjemny problem. Otóż jakiś czas temu moja rodzina
    pożyczyła ode mnie kilkaset złotych. Ponieważ nigdy nie miałem dość zaufania
    do tej osoby, sporządziłem odpowiednią umowę, która zobowiązywała drugą stronę
    do spłaty pożyczki do wyznaczonego terminu, który minął już dwa lata temu.
    Oczywiście obie strony potwierdziły ważność umowy, poprzez złożenie na umowie
    własnoręcznego podpisu.

    Do dzisiaj nie doczekałem zwrotu pieniędzy. Jakakolwiek perswazja, czy to
    słowna czy siłowa nie przynosi żamierzonych efektów. Nie mogę po prostu dojść
    do ładu z tym człowiekiem.

    Co byście radzili mi zrobić w tej sytuacji, oczywiście zgodnego z prawem? :)

    PS. Czy taka umowa przygotowana "na kolanie" i podpisana przez obydwie strony
    jest coś warta w świetle prawa?