  • 1. Data: 2010-01-13 10:48:49
    Temat: DG a rodzaj konta w banku
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl>

    Witam,

    Przymierzam się do założenia DG.

    Podobno nie ma obowiązku zakładania dedykowanego konta "firmowego" w banku i
    można użyć konta osobistego.

    Posiadamy konto wspólne z żoną.

    Czy ktoś mógłby mi poradzić czy są jakieś wyraźne zalety / wady /
    niebezpieczeństwa konta osobistego w stosunku do konta firmowego?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Paweł

  • 2. Data: 2010-01-13 17:59:28
    Temat: Re: DG a rodzaj konta w banku
    Od: Arek <a...@e...net>

    Paweł pisze:
    > Przymierzam się do założenia DG.

    A więc popełniasz błąd życia.

    > Podobno nie ma obowiązku zakładania dedykowanego konta "firmowego" w
    > banku i można użyć konta osobistego.

    Nie można.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-01-13 21:04:02
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Arek pisze:

    > Nie można.

    Nie pisz bzdur. Oczywiscie, ze mozna uzyc konta osobistego.

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2010-01-14 01:05:18
    Od: Arek <a...@e...net>

  • 5. Data: 2010-01-14 02:53:35
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Arek napisał: w wiadomości news:hilqkh$49i$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie można.
    Dotąd myślałem, że jesteś zwykłym "dałnem" (serdecznie przepraszam
    wszystkich chorych - niestety w takiej sytuacji inaczej nie można).

    > Arek
    > www.arnoldbuzdygan.com

    Odtąd wiem, kim jesteś.
    Wypuścili Cię?

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 6. Data: 2010-01-14 05:47:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Sty, 03:53, Koziołek <d...@X...pl> wrote:

    > Dotąd myślałem, że jesteś zwykłym "dałnem" (serdecznie przepraszam
    > wszystkich chorych - niestety w takiej sytuacji inaczej nie można).

> [...]

    Nie no spokojnie.

    Poniekad ma racje.

    Z jednej strony przepisy prawa tego nie zabraniaja i teoretycznie
    mozna wykorzystac zwykle konto osobiste do celow DG.

    Z drugiej strony zas bardzo czesto zabrania tego umowa na takie konto
    osobiste.

    Kolejna rzecz, ze chyba trudno byloby zachowac porzadek w papierach
    przy takim rozwiazaniu [tzn. wykorzystanie konta osobistego wspolnego
    z zona do DG], problemem moze byc np. podatek belki.

  • 7. Data: 2010-01-14 10:08:58
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > A więc popełniasz błąd życia.

    > Nie można.

    mozna

  • 8. Data: 2010-01-14 11:21:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010, Arek wrote:

    > Nie można.

    A skręcić w lewo na rondzie też nie można?
    (już szukam linku z dowodem rzeczowym ;))

    To czy czegoś *nie można*, czy też tylko nie wolno, to zupełnie
    odrębne sprawy.
    A do tego "nie wolno" dzieli się na "urzędowe" (nakazane przepisami)
    i "umowne".
    Prawdą jest, że korzystanie z konta osobistego do celów gospodarczych
    wygląda na proszenie się o kłopoty.
    No ale w końcu ludziska po rondach też jadą (z rzadka) pod prąd ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-01-14 12:25:26
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl>

    Witam,

    Dziękuję wszystkim za wszystkie opnie można / nie można ;-)
    Czuję, że coś wiecie więcej.
    Najbardziej interesuje mnie te "proszenie się o kłopoty"...

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 10. Data: 2010-01-14 12:40:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > mozna

    Znasz bank, który nie przyczepi się jeśli odkryje, że faktycznie
    prowadzisz konto firmowe a nie osobiste?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com