  • 1. Data: 2010-01-13 17:51:01
    Temat: Dzialka i rzeka - jaka odlegosc od pasu brzegowego nie jest moja ?
    Od: DK <n...@i...com>

    Dzierzawie dzialke nad rzeka. Place podatek od nieruchomosci za 9000m2 a
    miasto przy sprzedazy podaje 8000m2. Przypuszczam ze odjeli powierzchnie
    pasu brzegowego nad rzeka. Czy jest to jakas ustawowa odeglosc ?

  • 2. Data: 2010-01-14 11:28:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010, DK wrote:

    > brzegowego nad rzeka. Czy jest to jakas ustawowa odeglosc ?

    Wydaje mi się, że 1,5m
    Ubolewam że w praktyce z przestrzeganiem różnie bywa (można się
    naciąć na możliwość nieprzejścia między brzegiem a płotem,
    mimo że powodzi akurat nie ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-14 11:46:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-13 18:51, DK pisze:
    > Dzierzawie dzialke nad rzeka. Place podatek od nieruchomosci za 9000m2 a
    > miasto przy sprzedazy podaje 8000m2. Przypuszczam ze odjeli powierzchnie
    > pasu brzegowego nad rzeka. Czy jest to jakas ustawowa odeglosc ?

    No niekoniecznie.
    Ta różnica jest ciekawa bo ... możesz być właścicielem działki aż do
    linii berzegowej i tak płacić podatki.
    Prawo Wodne nakazuje jedynie zachowania możliwości _przejścia_ w pasie o
    szerokości 1,5 m od brzegu ale nijak się to ma do płacenia podatków za
    ten pas.

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-01-14 14:22:26
    Od: DK <n...@i...com>

    spp pisze:

> [...]
    > Prawo Wodne nakazuje jedynie zachowania możliwości _przejścia_ w pasie o
    > szerokości 1,5 m od brzegu ale nijak się to ma do płacenia podatków za

    No wlasnie, czy za ten pas 1.5m trzeba placic podatek od nieruchomosci ?

  • 5. Data: 2010-01-14 19:02:40
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 14-01-2010 o 15:22:26 DK <n...@i...com> napisał(a):

    > No wlasnie, czy za ten pas 1.5m trzeba placic podatek od nieruchomosci ?

    przy czym za brzeg uznaje sie miejsce gdzie zaczyna rosnac roslinnosc
    ladowa np trawa

    leon

  • 6. Data: 2010-01-14 19:51:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-14 15:22, DK pisze:

    > No wlasnie, czy za ten pas 1.5m trzeba placic podatek od nieruchomosci ?

    Najczęściej tak - ciągle jesteś jego wyłącznym właścicielem/dzierżawcą. :(

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-01-14 20:46:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Najczęściej tak - ciągle jesteś jego wyłącznym
    > właścicielem/dzierżawcą. :(

    To co to za własność :(

  • 8. Data: 2010-01-14 20:51:15
    Od: spp <s...@o...pl>