  • 1. Data: 2004-08-10 07:24:13
    Temat: Jak to jest z tymi prowizjami?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam..
    Do rzeczy: w umowie mam,ze ze zlecen bede dostawal 20% sumy.
    Jednak w rzeczywistosci dostaje 20% minus 15%.
    Na ile zgodne jest to z prawem i jak wyegzekwowac swoje pieniazki?
    Ma ktos jakis pomysl?

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-08-10 08:07:14
    Temat: Re: Jak to jest z tymi prowizjami?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, Papik wrote:

    >+ Witam..
    >+ Do rzeczy: w umowie mam,ze ze zlecen bede dostawal 20% sumy.
    >+ Jednak w rzeczywistosci dostaje 20% minus 15%.

    A co jest na rachunku który podpisujesz ?
    I jest to *dokładnie* 15% czy 15,2% ? ;)

    Nie jest przypadkiem tak:
    kwota należna: 1000 zł
    koszty uzyskania: 200 zł
    kwota do opodatkowania: 800 zł
    należna zaliczka podatku: 152 zł (19%)
    do wypłaty: 848 zł

    >+ Na ile zgodne jest to z prawem i jak wyegzekwowac swoje pieniazki?

    Płatnik (zleceniodawca) jest pod groźbą kar pieniężnych i cielesnych
    zobowiązany "obrabować cię" na rzecz Skarbu Państwa ;) - państwo
    postanowiło że nie TY będziesz płacił SWÓJ podatek, ale płatnik *musi*
    ci go zabrać i "zamiast ciebie" oddać Skarbowi. Na pocieszenie - dzięki
    temu nie odpowiadasz ("pod groźbą kar...") za terminową wpłatę tegoż
    podatku.

    >+ Ma ktos jakis pomysl?

    Chcesz szukać kraju w którym nie ma podatków ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-08-10 08:49:09
    Temat: Odp: Jak to jest z tymi prowizjami?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > Jednak w rzeczywistosci dostaje 20% minus 15%.
    > Na ile zgodne jest to z prawem i jak wyegzekwowac swoje pieniazki?
    > Ma ktos jakis pomysl?

    Rozumiem, że dostajesz 85 % x 20 % x wartość zlecenia. Podejrzewam, że
    pobierają zaliczkę na podatek dochodowy lub ZUS. Czemu sam ich nie spytasz?

    brett

  • 4. Data: 2004-08-10 14:40:43
    Temat: Re: Odp: Jak to jest z tymi prowizjami?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 10 Aug 2004 10:49:09 +0200, brett napisał/napisała:
    > Rozumiem, że dostajesz 85 % x 20 % x wartość zlecenia. Podejrzewam, że
    > pobierają zaliczkę na podatek dochodowy lub ZUS. Czemu sam ich nie spytasz?

    ZUS juz placa, podatek raczej tez.. dostaje stala pensje + owa, nieszczesna
    prowizje.. Czyli np. ze 120zl dostaje do reki 20zl zamiast 24zl :)
    Mozliwe jest aby ta zaliczka byla az tak duza ?

  • 5. Data: 2004-08-10 14:42:33
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 10 Aug 2004 10:07:14 +0200, Gotfryd Smolik news napisał/napisała:
    > I jest to *dokładnie* 15% czy 15,2% ? ;)

> [...]

    Podpisuje jedynie rachunek na stala, miesieczna pensje..
    Nic o prowizjach nie mam, nie dostaje :D
    Tzw. "pod stolem" tez jest opodatkowane ? :>

  • 6. Data: 2004-08-11 09:02:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, Papik wrote:
    [...]
    >+ Nic o prowizjach nie mam, nie dostaje :D
    >+ Tzw. "pod stolem" tez jest opodatkowane ? :>

    Moment. Chcesz egzekwować coś należne "pod stołem" ??
    To chyba nie ta grupa ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-08-11 09:40:17
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 11:02:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał/napisała:
    > Moment. Chcesz egzekwować coś należne "pod stołem" ??
    > To chyba nie ta grupa ;)

    hehe :> a jaka ? :P