  • 1. Data: 2003-08-01 16:57:19
    Temat: Jak to jest z terminem wystawienie faktury ??
    Od: "marek" <m...@w...pl>

    Na poczatku czerwca mialem instalcje DSLa z TePsy. Do tej pory nie sicagaj
    ode mnie kasy ani za instalacje ani za abo. Wiem ze z abo sprawa jest raczje
    przegrana ale ponoc termin wystawienia faktury za usluge jednorazowa (
    znaczy nie ciagla jak telefon czy inna gaz ) jest jakos ograniczony. Moze
    ktos bylby w stanie takie cos potwierdzic jakims przepisem albo zanegowac.

    PS. Kase na instal mam ale spokojnie moje meki przy zalatiwianiu istalacji
    wynagrodzi mi te 900 zl :)

  • 2. Data: 2003-08-02 13:59:58
    Temat: Re: Jak to jest z terminem wystawienie faktury ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wystawienie lub odmowa wystawienia faktury z koniecznością zapłaty ma
    związek dość luźny. No chyba, że potraktować to jako odmowę wystawienia
    pokwitowania.

    Tak więc im przysługuje w stosunku do Ciebie roszczenie o zapłatę za
    wykonaną usługę wynikające z umowy, które przedawnia się po 3 latach od
    dnia, gdy zgodnie z umową należność stała się wymagalna, co wynika z kodeksu
    cywilnego.

    Co do faktury, to zgodnie z prawem fakturę wystawia się nie później niż
    siódmego dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Od tego są
    wyjątki które znajdziesz w Rozp. Min. Fin. z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym. Obowiązek ten nie ulega przedawnieniu, a odmowa
    wystawienia faktury stanowi przestępstwo skarbowe.