  • 1. Data: 2003-08-01 16:03:19
    Temat: "uwspolnienie" mieszkania...
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Planujemy zakup mieszkania z moja jeszcze-nie-zona. Mam wysoka zdolnosc
    kredytowa, natomiast moja jeszcze-nie-zona nie ma zadnej (renta,
    umowy-zlecenia itp). Mysle, zeby wziac kredyt na siebie jeszcze przed
    zawarciem zwiazku co ma pewnie swoje plusy. Zgodnie z obowiazujacym prawem,
    mieszkanie to nalezec bedzie do mnie, mimo, ze moja jeszcze-nie-zona wsadzi
    w nie spory kapital poczatkowy. Jak mozna pozniej uwspolnic je? Czy jest cos
    takiego, jak rozszerzenie wspolnoty majatkowej? Jak to zrobic aby nie placic
    jakichs dodatkowych podatkow od darowizn itp.

    Jak sie ma wowczas kwestia wyplaty premii gwarancyjnej z obu ksiazeczek
    mieszkaniowych? Czy pieniadze na ksiazeczce mojej jeszcze-nie-zony pojda w
    krzaki, czy mozna je jakos wyrwac?

    dziekuje i pozdrawiam,
    Jacek