  • 11. Data: 2004-08-24 09:27:29
    Temat: Re: Jak to jest z szyfrowaniem?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Grzegorz S. <f...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy jesli skutecznie zaszyfruje sobe dysk twardy tak
    > aby po wylaczeniu kompa zawsze b yl zaszyfrowany i zadal hasla na starcie
    > to gdy wpadnie kontrola i nie uda im sie zlamac tego zabezpiecznia
    > a ja powiem ze nie pamietam hasla i od kilku dni wlasnie z tym walcze
    > i ze na kompie mam same legalne programy to czy cos mi grozi za
    > "niepamietanie hasla" do odszyfrowania systemu?

    Tu jest bardzo dobre FAQ na ten temat:
    http://rechten.uvt.nl/koops/casi-faq.htm

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 12. Data: 2004-08-24 09:42:08
    Od: ajron <a...@w...usunto.pl>

    "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl> wrote in news:cgeu2t$50r$1
    @news.onet.pl:

    > A moze znasz jakis program ktor zwraca na to uwage?

    W Windowsach z rodziny NT mozna ustawic w rejestrze tak, iz przy wyjsciu z
    systemu swap bedzie czyszczony. Aby tak sie dzialo nalezy w kluczu:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
    Session Manager\Memory
    Management

    ustawic wartos ClearPageFileAtShutdown na 1.

    Pozdrawiam,
    Ajron.

    --
    /* Nie wyszedl Ci produkt?
    Zadbaj o jego reklame! */

  • 13. Data: 2004-08-24 10:10:47
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/24/2004 10:36 AM, Przemek R. wrote:

    > zabranie dysku do sprawdzenia.

    Za "niepamietanie" nic nie grozi - jednakże jeżeli "kontrol" byłaby
    czujna,a pacjent oswiadczy, że ma same legalne programy, tylko nie może
    ich uruchomić, to kontrol powie: nic nie szkodzi, wystarczy, jak nam Pan
    pokaże fakturkę albo co, że Pan ma, co Pan użytkuje, jak sam Pan mówi.

    Na podobnej zasadzie możnaby np. wrzucić w zakup środków trwałych 200
    meroli i je amortyzować, a kontroli odpowiedzieć na pytanie, gdzie są: -
    no, nie wiem, gdzieś są.

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-08-24 10:53:23
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    , jak sam Pan mówi.

    > Na podobnej zasadzie możnaby np. wrzucić w zakup środków trwałych 200
    > meroli i je amortyzować, a kontroli odpowiedzieć na pytanie, gdzie są: -
    > no, nie wiem, gdzieś są.
    >
    > Pzdr: Catbert

    w Rosji juz są :)

  • 15. Data: 2004-08-24 11:53:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 10:24:55 +0200, Grzegorz S. naskrobał(a):

    > A moze znasz jakis program ktor zwraca na to uwage?
    > Z gory dzieki za wszelkei sugestie
    > Grzegorz S.

    Poruszacie nieistniejące problemy - swap jest szyfrowany tak jak i cały
    dysk pod warunkiem jest jest na tym samym szyfrowanym dysku.
    Do szyfrowania w locie jest tona programów - polecam safeboot. Policja może
    go odszyfrowywać - gdzieś w okolicy czasów startreka powinni skończyć.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 16. Data: 2004-08-24 12:50:08
    Od: Grunwald <s...@y...com>

    Catbert wrote:

> [...]
    > ich uruchomić, to kontrol powie: nic nie szkodzi, wystarczy, jak nam Pan
    > pokaże fakturkę albo co, że Pan ma, co Pan użytkuje, jak sam Pan mówi.

    Legalne oprogramowanie, a nawet całe systemy operacyjne można mieć
    również bez faktury, za darmo!

    poz.

  • 17. Data: 2004-08-24 13:25:15
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Ponieważ to forum prawne więc dyskusja robi się trochę NTG..
    A co by było gdyby dysk twardy umieszczomy był w innym lokalu a połączony
    tylko kablami z jednostką centralną? Jak prawnie traktować wtedy
    integralność komputera? (takie rozwiązanie zresztą widziałem w którymś z
    ostatnich CHIP-ów).
    Kontrola obejmuje określony lokal a nie lokale....hmm?
    Już dawno w samochodach wymyślono radio podzielone na kilka czesci żeby
    trudno było ukraść?

    --
    pozdrawiam grupowiczów

    MAREK
    GG:3435086

  • 18. Data: 2004-08-24 13:38:47
    Od: "och karol" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > ich uruchomić, to kontrol powie: nic nie szkodzi, wystarczy, jak nam Pan
    > pokaże fakturkę albo co, że Pan ma, co Pan użytkuje, jak sam Pan mówi.

    Pozwolę się niezgodzić. To nie Grzegorz ma udowodnic swoja niewinność a
    kontrolerzy a nawet później ew. Sąd udowodnić winę.
    Na postawione tak pytanie powiedzieć może, że nic.

    pozdrawiam

    karol

  • 19. Data: 2004-08-24 13:41:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 24. sierpnia 2004 10:04 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz S.:

    > Jakos sadze ze przy odpowiedniej dlugosci klucza chyba beda musieli
    > rozlozyc rece

    Nie bój się nic, w kontroli pracują sami mili i uprzejmi ludzie, oni ten
    komputer wezmą i ci go za darmo odszyfrują. Żeby im to miało i kilkanaście
    lat zająć, to ci zrobią tą przysługę. ;-]

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 20. Data: 2004-08-24 14:05:50
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/24/2004 2:50 PM, Grunwald wrote:

    > Legalne oprogramowanie, a nawet całe systemy operacyjne można mieć
    > również bez faktury, za darmo!

    Owszem, jeżeli to Pingwin i jego bracia - natomiast dociekliwość
    kontrolerów zalezy od kontekstu np. od donosu lub też stwierdzenia, że
    pacjent generuje pliki, które są możliwe do wytworzenia jedynie pod WIN
    - lub sam wręcz stwiedzi, że korzysta z programu, który pracuje tylko na
    takiej platformie, z rozpędu zapominając, że denuncjuje sam siebie.

    Wszystko zależy od tego, czy kontrolujący ma świadomośc stanu rzeczy -
    bo ostatnio np. spotkałem się z oczekiwaniem prokuratora, by udowodnić,
    że Windows to produkt Microsoftu - z takim podejściem mozna udowodnić
    wszystko.

    Pzdr: Catbert