  • 1. Data: 2003-05-20 06:35:37
    Temat: Re: Jak to jest z lewymi kredytami?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > czesc.
    > sytuacja. wiele firm typu "autokonsorcium" i np. "media markt"
    > nie chce dac klientowi do analizy umowy kredytowej. umowa jest
    > dluga, i skomplikowana.

    Witamy szefa ;-)

    Popros o uzasadnienie na pismie. Jesli odmowia to popros szefostwo i
    zagroz skarga do centrali. To czasami dziala. Ja kiedys zrobilem taki
    numer, ze zasymulowalem chec podpisania, po czym po prostu wstalem i
    powiedzialem "ze musze to przeczytac w domu" bo teraz nie mam na to
    czasu. "Panienka z okienka" probowala protestowac, ale niezbyt jej sie
    to udalo ;) Po drugie, te wszystkie firmy zawsze kredytuje jakis bank,
    ktory firmuje papiery i pieniadze. Mozna sprobowac zaatakowac "centrum
    dowodzenia" banku w tej sprawie.

  • 2. Data: 2003-05-20 06:55:50
    Temat: Jak to jest z lewymi kredytami?
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    czesc.
    sytuacja. wiele firm typu "autokonsorcium" i np. "media markt"
    nie chce dac klientowi do analizy umowy kredytowej. umowa jest
    dluga, i skomplikowana.

    czy nie ma na to jakiegos lekarstwa? czy tego typu "kredytodawca"
    nie jest zobligowany do wydania umowy na podstawie jakichs przepisow
    z prawa handlowego i nowej ustawy o kredycie konsumenckim lub
    wogole wg. jakichs ustaw kredytowych? nie jestem prawnikiem,
    stad moje wydawac by sie moglo naiwne pytania.

    problem w tym, ze tego typu "kredytodawcy" maja porzadne
    zaplecze prawne. a kredytobiorca nie ma ani prawnika, ani
    wiedzy prawnej zeby nie byc oszukanym.

    prosze o odpowiedz na grupie.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 3. Data: 2003-05-20 07:03:51
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@w...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > problem w tym, ze tego typu "kredytodawcy" maja porzadne
    > zaplecze prawne. a kredytobiorca nie ma ani prawnika, ani

    ależ jest bardzo proste. podajesz swoje dane i gdy podają ci umowę do
    podpisania poprostu bierzesz ja i mówisz ze musisz się zapoznać spokojnie z
    nią czy nawet poradzić się prawnika. poza tym możesz zawsze wycofać się z
    każdej umowy. niestety nie pamiętam jaki jest czas na rezygnacje (cos koło 7
    dni pewna nie jestem)

    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 4. Data: 2003-05-20 07:42:33
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > każdej umowy. niestety nie pamiętam jaki jest czas na rezygnacje (cos koło 7
    > dni pewna nie jestem)

    10 dni dla umowy zawartej poza lokalem firmy, czyli w domu, restauracji,
    itp itd.

  • 5. Data: 2003-05-20 11:55:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP wrote:
    > 10 dni dla umowy zawartej poza lokalem firmy, czyli w domu, restauracji,
    > itp itd.

    ale to kredyt

    KG

  • 6. Data: 2003-05-20 12:40:01
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale to kredyt

    z tego co wiem to i z umowy o kredyt mozna sie wycofac nie pamietam jednak
    ile sie ma na to czasu

    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 7. Data: 2003-05-20 13:08:00
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > to udalo ;) Po drugie, te wszystkie firmy zawsze kredytuje jakis bank,
    > ktory firmuje papiery i pieniadze. Mozna sprobowac zaatakowac "centrum

    no tak. ale czy sa na to jakies paragrafy ktore zmuszaja ich do
    udostepnienia
    tekstu umowy?

  • 8. Data: 2003-05-20 13:41:33
    Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl>

    > 10 dni dla umowy zawartej poza lokalem firmy, czyli w domu, restauracji,
    > itp itd.
    Odstąpić możesz od umowy kredytu bez podania przyczyny w ciągu 3 dni ale nie
    znaczy że za DARMO płacisz za towar 100% + opłatę przygotowawczą oraz opłaty
    i koszty związane z ustanowieniem zabezpieczenia. Informacja o możliwości
    odstąpienia od umowy powinna być załączona do tej umowy. W przypadku braku
    takiej informacji w treści umowy okres odstąpienia jest wydłużany.
    Odstąpienie od umowy obwarowane jest też wysokością kredytu ( musi być
    powyżej jakiejś kwoty, coś około ~400 ale mogę się mylić). Regulowała to
    ustawa wchodząca w życie pod koniec ubiegłego roku o kredytach bankowych.
    Piszę z pamięci bo nie mam z tym doczynienia ale w prasie wałkowano to wiele
    razy.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 9. Data: 2003-05-26 19:04:46
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Grzegorz Szyszlo wrote:

    > no tak. ale czy sa na to jakies paragrafy ktore zmuszaja ich do
    > udostepnienia
    > tekstu umowy?

    :))
    ale po co paragrafy, skoro możesz zbiec z tekstem umowy :))

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...gda.pl