  • 21. Data: 2016-11-28 09:06:59
    Temat: Re: Jak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 27-11-2016 o 18:49, re pisze:

    > Ja nie widzę ekwiwalentności w ochronie zdrowotnej do tej drugiej
    > płatności dlatego zgadzam się z rozumieniem tego jako podatku (co chyba
    > Ty zakwestionowałeś w wypowiedzi Artura).
    > ---
    > Ale czemu jej nie widzisz ? Przecież płaconym składkom chorobowym
    > odpowiada ekwiwalent.

    Jeśli płaceniu składek raz i dwa razy odpowiadają takie same usługi to
    kłóci się to z moim rozumieniem ekwiwalentności, ale nie jestem
    lingwistą i może źle rozumiem to słowo.

    > Chodziło mi o to [....]
    > ---
    > No tak, ale co to ma do naszych podatków ? :-)

    "Jak komputer..." odnosiło się do tego, że coraz więcej ludzi zostanie
    wyeliminowane z rynku pracy co zmusi do zmian systemu redystrybucji dóbr
    a w tym podatków.
    "Chodziło mi..." to próba odpowiedzi na "nie ogarniam" tak, aby nie
    pozostawić żadnych wątpliwości, co miałem na myśli.

    > Projektowanie jest znajdywaniem użytecznych społecznie celów i
    > przygotowaniem do ich realizacji. Jak komputer miałby wymyśleć co jest
    > społecznie użyteczne ?

    Nie znam tej definicji.
    Dla mnie znajdowanie użytecznych społecznie celów to zarządzanie, a
    tylko realizacja to projektowanie.
    Słowo projektowanie rozumiem w sensie technicznym. Wiem, że jest używane
    w kontekście projektowania strategii przedsiębiorstwa itp, ale ja to
    rozumiem jako zarządzanie.
    Na zastąpienie zarządzających przyjdzie pora później :)
    P.G.