  • 1. Data: 2006-11-27 17:27:01
    Temat: Jak pozwać kogoś z drugiego końca Polski ?
    Od: Lew <l...@l...com>

    Witam,

    Facet jest z drugiego końca Polski - o ile dobrze się orientuje muszę mu
    wytoczyć pozew przed sądem z jego rejonu zamieszkania - jak się wtedy
    będzie toczyła rozprawa ? Mam dojeżdzać za każdym razem na drugi koniec
    Polski ? ( Pracuję i nie bardzo jest to możliwe ) Poza tym to znaczne
    koszty - a może zlecę to prawnikowi i on się zajmuje taką sprawą "zdalnie"
    ?

    Jak się załatwia takie sprawy, proszę o poradę.

    pozdr

    Lew

  • 2. Data: 2006-11-27 17:35:28
    Temat: Re: Jak pozwać kogoś z drugiego końca Polski ?
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Lew powiada:

    > Facet jest z drugiego końca Polski - o ile dobrze się orientuje muszę mu
    > wytoczyć pozew przed sądem z jego rejonu zamieszkania

    Nie zawsze. W niektórych rodzajach spraw można skorzystać z właściwości
    przemiennej i wytoczyć powództwo przed dogodniejszym sądem.

    Mam dojeżdzać za każdym razem na drugi koniec
    > Polski ?

    Możesz w pozwie zawrzeć wniosek o rozpoznanie sprawy pod swoją nieobecność.

    ( Pracuję i nie bardzo jest to możliwe ) Poza tym to znaczne
    > koszty - a może zlecę to prawnikowi i on się zajmuje taką sprawą "zdalnie"
    > ?

    Prawnik to też znaczne koszty:)))

    Szmul Szmulewicz