  • 1. Data: 2011-01-31 19:26:45
    Temat: Jak podważyć prawomocny wyrok skazujący?
    Od: A <n...@n...spam>

    Dziś otrzymałem przesyłkę z której wynika, że nasz miłościwie nas
    uciskający wymiar bezprawia mnie skazał. Nie widziałem akt i prędko nie
    zobaczę, ale prawodopodobnie prokurator wniósł o wydanie wyroku w
    oparciu o art. 335kpk bez spełnienia przesłanek tam zawartych. Sprawę
    znam - konflikt z klientką, która złożyła doniesienie - absolutnie nie
    są spełnione przesłanki zawarte w art. 335 - NIE przyznałem się do winy,
    sprawa NIE "nie budzi wątpliwości", NIE złożyłem wniosku o dobrowolne
    poddanie karze.

    O przekazaniu akt do sądu skutecznie zostałem powiadomiony ponad 3
    tygodnie po wydaniu wyroku przez sąd, więc o wniesieniu oskarżenia
    dowiedziałem się gdy wyrok był już prawomocny. O wydaniu wyroku w trybie
    art. 335 kpk domyślam się na podstawie pouczenia dla oskarżonego, które
    jest dołączone do zawiadomienia o przesłaniu a.o. Nie est to napisane
    wprost w owym zawiadomieniu.

    Jeśli zgadłem i sąd wydał wyrok z naruszeniem kpk to jakie mam
    możliwości podważenia tego wyroku jeśli jest już prawomocny?

    pzdr

  • 2. Data: 2011-01-31 19:47:39
    Temat: Re: Jak podważyć prawomocny wyrok skazujący?
    Od: A <n...@n...spam>

    Co mam:
    1. "zawiadomienie o przesłaniu aktu oskarżenia - wniosku" z prokuratury.
    Nie ma w jego treści wspomnianego art. 335 kpk, jest jedynie w pouczeniu
    i stąd moje podejrzenie o zastosowaniu tego trybu.
    2. wezwanie z sądu do zapłacenia grzywny, gdzie podana jest data wyroku.

    Fakty:
    - wyrok jest już prawomocny, jest sprzed 3 miesięcy;
    - wyrok został wydany 5 dni po dacie jaka widnieje na zawiadomieniu 1;
    - wyrok został wydany na ok. 3 tygodnie WCZEŚNIEJ zanim zostałem
    skutecznie powiadomiony o przesłaniu aktu oskarżenia do sądu. Czyli gdy
    odebrałem zawiadomienie o przesłaniu aktu oskarżenia wyrok był już
    prawomocny;
    - nie odebrałem z sądu żadnej innej przesyłki;
    - odbierałem we tym czasie wszystkie przesyłki awizowane;

    Raczej niemożliwe by dotyczyło to spraw odrębnych.

    pzdr

  • 3. Data: 2011-01-31 20:02:39
    Temat: Tak sobie myślę...
    Od: A <n...@n...spam>

    Tak sobie myślę i będę wdzięczny za potwierdzenie lub wskazanie błędów:
    - od wyroku prawomocnego jedynym środkiem jest kasacja
    - jeśli to ja będę wnosił o kasację to zgodnie z art. 524 k.p.k. termin
    do wniesienia kasacji to 30 dni od daty doręczenia orzeczenia z
    uzasadnieniem. A CO JEŚLI nie dostarczono orzeczenia z uzasadnieniem, bo
    nie wnosiłem i w ogóle nie wiedziałem o postępowaniu sądowym? Czy
    pozostaje mi jedynie przekonać RPO?

    pzdr

  • 4. Data: 2011-01-31 20:04:05
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-31 20:47, A pisze:
> [...]
    > skutecznie powiadomiony o przesłaniu aktu oskarżenia do sądu. Czyli gdy
    > odebrałem zawiadomienie o przesłaniu aktu oskarżenia wyrok był już

    był albo nie był...

    > - nie odebrałem z sądu żadnej innej przesyłki;
    > - odbierałem we tym czasie wszystkie przesyłki awizowane;

    jeszcze może być wyrok nakazowy
    bez obejrzenia akt nic nie ustalisz

    KG

  • 5. Data: 2011-01-31 20:05:31
    Od: A <n...@n...spam>

    On 31.01.2011 21:04, kam wrote:
    > jeszcze może być wyrok nakazowy
    > bez obejrzenia akt nic nie ustalisz

    Czy po zakończeniu postępowania mogę wnosić o udostępnienie mi akt do
    wglądu w SR właściwym dla miejsca zamieszkania? Tamten sąd nie jest.

    Czy takie udostępnienie to tylko dobra wola sądu?

    pzdr

  • 6. Data: 2011-02-01 05:03:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A pisze:

    > Czy po zakoĹ?czeniu postÄ?powania mogÄ? wnosiÄ? o udostÄ?pnienie mi akt
    > do wglÄ?du w SR wĹ?aĹ?ciwym dla miejsca zamieszkania? Tamten sÄ?d nie jest.
    >
    > Czy takie udostÄ?pnienie to tylko dobra wola sÄ?du?

    Zażądaj jeszcze akt z dostawą do domu.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 7. Data: 2011-02-01 07:24:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Zażądaj jeszcze akt z dostawą do domu.

    Jakiś czas temu tvp wyemitowała program o osobie niesprawnej ruchowo, którą
    sąd skazał za rozbijanie się po domu. Pewnie dlatego, że nie starczyło jej
    sił na walkę z "przyrodą".

  • 8. Data: 2011-02-01 08:29:22
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup

    Jakiś czas temu tvp wyemitowała program o osobie niesprawnej ruchowo, którą
    sąd skazał za rozbijanie się po domu.

    Myślałem, że tylko z rozumieniem tekstu pisanego masz problem. Wychodzi, że
    nie tylko.
    Kobieta miała stwardnienie rozsiane i "rzucało nia" po chałupie. Po wizycie
    policjantów wezwanych przez sąsiadów, jak sama przyznała walnęła kilka razy
    laską w podłoge. Wot i sprawa.

  • 9. Data: 2011-02-01 09:46:46
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-31 21:05, A pisze:
    > Czy po zakończeniu postępowania mogę wnosić o udostępnienie mi akt do
    > wglądu w SR właściwym dla miejsca zamieszkania? Tamten sąd nie jest.

    wnosić możesz

  • 10. Data: 2011-02-01 19:36:52
    Temat: Re: Tak sobie myślę...
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 31 Sty, 21:02, A <n...@n...spam> wrote:
> [...]
    > uzasadnieniem. A CO JEŚLI nie dostarczono orzeczenia z uzasadnieniem, bo
    > nie wnosiłem i w ogóle nie wiedziałem o postępowaniu sądowym? Czy

    Trudno jest udzielić jakiejś rady "na odległość", nie widząc
    dokumentów, które otrzymałeś ani tym bardziej akt sprawy. Kasacja
    raczej nie wchodzi w grę, bo jest wnoszona od prawomocnego wyroku sądu
    odwoławczego, a z opisanego stanu faktycznego wynika, że orzekł sąd
    pierwszej instancji.

    Mogę powiedzieć, co ja bym próbował zrobić, gdybym znalazł się w
    podobnej sytuacji:

    a) jeśli to możliwe, skonsultowałbym się z adwokatem, najlepiej takim,
    który ma możliwość przejrzenia akt (rozumiem, że są w innej
    miejscowości). Przy całym szacunku dla uczestników forum, trudno
    liczyć na pełną i profesjonalną radę w internecie, chociażby dlatego
    że nikt nie widzi dokumentów.

    b) nawet, gdyby nie udałoby mi się znaleźć adwokata, złożyłbym wniosek
    o:
    - przywrócenie terminu do wniesienia wniosku o uzasadnienie (art. 126
    k.p.k.)
    - o uzasadnienie tego wyroku i doręczenie odpisu z uzasadnieniem, co
    umożliwi wniesienie apelacji (art. 422 k.p.k. i art. 445 k.p.k.);
    - o wstrzymanie wykonania wyroku (por. art. 127 k.p.k.).
    Zakładam, że to nie był wyrok nakazowy, ale nie mogę tego stwierdzić z
    całą pewnością, bo nie wiem czego sprawa dotyczyła i co napisano w
    tych dokumentach, które dostałeś (wyrok nakazowy powinien być
    doręczony wraz z odpisem aktu oskarżenia, por. art. 505 k.p.k.).

    Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa - CZAS. Wniosek o przywrócenie
    terminu musisz złożyć w ciągu 7 dni od daty "ustania przeszkody" do
    dokonania czynności procesowej. Mówiąc bardziej po ludzku - jeżeli
    faktycznie nie mogłeś się dowiedzieć o tym wydaniu wyroku wcześniej,
    niż w momencie otrzymania wezwania do uiszczenia grzywny, to
    "przeszkoda ustała" w momencie doręczenia wezwania do zapłaty grzywny.
    Inaczej mówiąc, ten siedmiodniowy termin do złożenia wniosku o
    przywrócenie terminu zaczął biec 31 stycznia 2011 r. Czyli powinieneś
    zdążyć do PONIEDZIAŁKU, 7 lutego.