eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny › Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny
    From: "Pat" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny
    Date: Fri, 26 Mar 2004 19:21:37 +0100

    Jak nie pozwolic sie wymeldowac z domu, ktorego jest sie wspolwlascicielem
    ale gdzie sie nie mieszka.

    Ponizej historia w wersji maksymalnie skroconej ze znaczacymi dla sprawy
    faktami.
    Prosze o konstruktywne uwagi.
    pozdrawiam
    P.

    Jestem wspolwlascicielem nieruchomosci (dzialka+dom) na podstawie spadku po
    ojcu. W czesc 1/4
    (mam postanowienie sadu o nabyciu spadku + wpis do hipoteki nieruchomosci)

    Nie mieszkam tam od 10 lat. Praktycznie nie bywalem tam przez ten czas. Mam
    rodzine i wlasny dom.
    Po nabyciu spadku (rozwiedzeni rodzice, ja bylem po tej stronie barykady co
    ojciec, ktory zostal skrzywdzony przez matke)
    Do matki nie dociera ze byl on wlascicielem tego domu i ze na mocy spadku
    teraz ja sie stalem wspolwlascicielem.
    Nie chodzi mi teraz o egzekucji/podzial majatku - nie chodzi mi tak naprawde
    o to. Jeszcze o tym nie mysle ...
    Procedura sadowa jest dluga,kosztowna i ... malo skuteczna.
    Chodzi mi o zasade...
    Po przeprowadzeniu calej procedury sadowo-urzedowej zaczalem przyjezdzac do
    mojej wlasnosci i stalo sie to niewygodne dla matki.
    Sasiedzi patrza, okazalo sie ze ja jednak zyje ;-))) jakies awantury,
    pokrzykiwania, wzywalem policje gdy nie otwierano mi domu itp.
    Notabene nigdy nie zostalem wpuszczony do domu - policja robi notatke z
    incydentu i spokojnie odjezdza.
    Tu musze przyznac "lojalnie" ze gdy JEDEN RAZ udalo mi sie wejsc do domu,
    policja konsekwentnie odmowila usuniecia
    mnie sila z budynku ... Dlaczego bo mam MELDUNEK w dowodzie osobistym ...
    Zadna instytucja (sad,policja,gmina,Urzad Skarbowy;) nie odmawia mi prawa
    wlasnosci.
    Ale nikt palcem nie kiwnie - prokuratura nie widzi przestepstwa (odmowiono
    wszczecia postepowania, zlozylem odwolanie na razie)
    Jednak okazuje sie ze w polskiej rzeczywistosci najwazniejszy do swobodnego
    przebywania na terenie domu/nieruchomosci jest ... MELDUNEK.
    Do tej pory jestem tam zameldowany - jakos nikomu to nie przeszkadzalo.
    Teraz, gdy okazalo sie ze policja palcem nie kiwnie na obecnosc zameldowanej
    osoby na terenie posesji
    matka postanowila mnie wymeldowac. Istnieje podejrzenie przekupienia (dowodu
    nie mam) lokalnego urzednika
    ale sprawa idzie PIORUNEM. I najprawdopodobniej w ciagu miesiaca dostane
    decyzje - mimo
    ze sie nieustannie odwoluje. (Terminy na odpowiedz dostaje 7 dniowe, a sam
    urzad odpowiada na moje
    odwolania w ciagu 3-4 dni od dnia zlozenia mojego pisma w kancelarii
    urzedu). Przyznacie ze to ciekawostka?

    Zalezy mi na tym by zablokowac te procedure i aby moc swobodnie przebywac
    (nie bac sie policji).
    Po drugie mam dosc panoszenia sie matki, ktora skrzywdzila mojego ojca,
    sklocila mnie z siostra
    i idzie przez zycie jak czolg nie liczac sie z nikim i z niczym.
    A, po trzecie chce sprawdzic co mozna w tym kraju wydebic - jestem w koncu
    TAKIM SAMYM wlascicielem jak matka.

    Jak skutecznie zablokowac decyzje urzednicza?
    Ktora jest wydawana DOSLOWNIE przez panienke ktora (tak na marginesie) ma
    klopoty z napisaniem poprawnego
    zdania - we wszystkich pismach urzedu gminy, wprost roi sie od bledow
    gramatycznych, literowek ...
    Jak widze te denne pisma to plakac mi sie chce nad bezsilnoscia czlowieka
    wobec wszechmocy urzedniczej

    pozdrawiam jeszcze raz tych ktorzy dotad doczytali.
    P.