    From: "Janusz" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak "najtaniej" podzielic majatek...
    Date: Tue, 4 May 2004 07:59:20 +0200
    Sender: e...@p...onet.pl@iss101.iss.pl

    Witam

    Problem jest nastepujacy:

    Zmarla moja mama. Ojciec chce przepisac na mnie i mojego brata caly majatek
    dzielac go rowno po 50%.
    Jeszcze nie rozpaczelismy postepowania spatkowego.
    Jak dobrze rozumiem, gdybysmy teraz rozpoczeli podzial, majatek zostanie
    podzielony nastepujaco: 50% ojciec, 25% ja i 25 % moj brat.
    Czy przy postepowaniu majatkowym ojciec moze sie zrzec swojej czesci tak,
    aby zostala ona rozdysponowana rowno miedzy nas (jaka forme musi miec takie
    zrzekniecie, czy wystarczy pisemne oswiadczenie woli?).

    I teraz pytanie najwazniejsze, czy "taniej" jest podzielic majatek przez
    postepowanie sadowe, czy tez zmieniajc zapis w ksiedze wieczystej u
    notariusza (w tej chwili zupelnie nie orientuje sie w kosztach jakie bede
    musial poniesc).

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
    Pozdrawiam
    Janusz