  • 1. Data: 2010-03-30 16:17:07
    Temat: Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. Czy jest możliwość
    wystapienia ze spółdzielni mieszkańców danego bloku i założenia wspólnoty
    mieszkaniowej? Chodzi oczywiście o zmianę zarządcy nieruchomości na
    bardziej ekonomicznego.
    Jak tego dokonać?

  • 2. Data: 2010-03-30 16:28:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-03-2010 18:17, sensor pisze:
> [...]
    > wystapienia ze spółdzielni mieszkańców danego bloku i założenia wspólnoty
    > mieszkaniowej? Chodzi oczywiście o zmianę zarządcy nieruchomości na

    Najpierw trzeba zmienić własność spółdzielcza na taką prawdziwą, z
    księga wieczystą.
    Na razie nie jesteście właścicielami nieruchomości.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-03-30 17:43:04
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 18:28:52 +0200, Maddy napisał(a) w wiadomości

    > Najpierw trzeba zmienić własność spółdzielcza na taką prawdziwą, z
    > księga wieczystą.
    > Na razie nie jesteście właścicielami nieruchomości.

    Jak to zrobić proceduralnie? (proszę też o podstawy prawne)

  • 4. Data: 2010-03-30 18:15:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sensor wrote:
    > Dnia Tue, 30 Mar 2010 18:28:52 +0200, Maddy napisał(a) w wiadomości

    > Jak to zrobić proceduralnie? (proszę też o podstawy prawne)

    to tak jabyś poprosił semestralny wykład z prawa.

    googolaj. przekształcenie mieszkania własnościowego w pełną własność.
    a potem czytaj czytaj czytaj

  • 5. Data: 2010-03-30 18:21:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 30 Mar 2010 18:28:52 +0200, Maddy napisał(a) w wiadomości
    > Jak to zrobić proceduralnie? (proszę też o podstawy prawne)

    O przekształceniu spółdzielczego prawa do lokalu słyszał?

    Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych (okolice art. 17).

  • 6. Data: 2010-03-30 19:09:24
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 13:15:13 -0500, witek napisał(a) w wiadomości

    > googolaj. przekształcenie mieszkania własnościowego w pełną własność.

    Dobra, wstępne rozpoznanie zrobione. Znalazłem coś takiego:

    "osoby posiadające spółdzielcze własnościowe prawa do lokali zainteresowane
    nabyciem odrębnej własności zajmowanego lokalu muszą jedynie rozliczyć się
    z opłat eksploatacyjnych, a także dokonać spłaty stosownej części
    zobowiązań spółdzielni związanych z budową"

    Oczywiście zastanawia mnie ostanie zdanie. Jak duże kwoty mogą wchodzić w
    grę, jeśli bloki były budowane w latach 70.?

    I dalej:
    "W przypadku natomiast uwłaszczeń osób korzystających dotychczas ze
    spółdzielczych własnościowych praw do lokali ma być jedynie poszerzony
    dotychczasowy zakres ich obowiązków finansowych - o spłatę nominalnej kwoty
    umorzenia kredytu lub dotacji w części przypadającej na lokal. Dotyczy to
    przypadków, w których przekształceniu na odrębną własność będą podlegać
    spółdzielcze własnościowe prawa do lokalu ustanowione przed upływem 15 lat,
    a spółdzielnia skorzystała przy ich budowie z pomocy podlegającej
    odprowadzeniu do budżetu państwa uzyskanej ze środków publicznych lub z
    innych środków."

    Czy mogę poprosić o przetłumaczenie tego fragmentu na język praktyki? ;)

  • 7. Data: 2010-03-30 19:14:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sensor wrote:
> [...]
    > innych środków."
    >
    > Czy mogę poprosić o przetłumaczenie tego fragmentu na język praktyki? ;)

    zadzwon do spoldzielni i powiedz im, ze chcesz wykupic grunt i
    przekształcić mieszkanie na własność.

  • 8. Data: 2010-03-30 19:24:53
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 14:14:14 -0500, witek napisał(a) w wiadomości

    > zadzwon do spoldzielni i powiedz im, ze chcesz wykupic grunt i
    > przekształcić mieszkanie na własność.

    To rozwiązanie jest najprostsze tylko z pozoru, bo z naszym prezesem ciężko
    się rozmawia, a pracownicy nie wypowiadają się na tematy ich zdaniem
    drażliwe z obawy przed utratą pracy. :)
    Wolałbym więc do rozmowy być wstępnie przygotowany.

  • 9. Data: 2010-03-30 20:24:07
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wystapienia ze spółdzielni mieszkańców danego bloku i założenia wspólnoty
    > mieszkaniowej? Chodzi oczywiście o zmianę zarządcy nieruchomości na

    z tego co sie orientuje, bo mnie ten temat tez meczy to muszą sie wyodrebnic
    WSZYSCY mieszkancy danej nieruchomosci.
    w przypadku jak zostanie niewyodrebnionych np. 3 mieszkancow to i tak
    spoldzielnia zostaje zarządcą nieruchomosci.
    jesli jest inaczej to prosze o poprawienie...

  • 10. Data: 2010-03-30 20:58:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 22:24:07 +0200, wromek napisał(a):

    > jesli jest inaczej to prosze o poprawienie...

    Jest inaczej

    --
    best regards,
    scream