  • 11. Data: 2006-11-20 19:22:11
    Temat: Re: Jak cofnąć upoważnienia?
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    ania napisał(a):
    > Dzień dobry,
    > Mam taki problem, posiadam nieruchomość, którą dostałam w akcie
    > darowizny od mojego ojca 12 lat temu. Przez ten czas z ojcem żyłam w
    > zgodzie, on mnie utrzymywał,

    Uwaga, darowiznę można cofnąć.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 12. Data: 2006-11-20 21:02:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ania" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Skoro o cofnięciu upoważnienia poinformowałaś administratorkę i masz to na
    piśmie, to jeśli administratorka wypłaci pieniądze ojcu, to już tylko i
    wyłącznie na własne ryzyko. Tobie wypłacić również musi, a z nim może sobie to
    prostować nawet przed sądem.

    Jedynym kruczkiem prawnym może być legitymowanie się przez ojca Twoim
    upoważnieniem wobec osób, których nie poinformowałaś o cofnięciu upoważnienia.
    Co prawda po tym, jak pisemnie go o cofnięciu wszelkich upoważnień
    poinformujesz, to popełniał by przestępstwo oszustwa, no ale nie wiem, czy masz
    tyle samozaparcia w sobie, by nasyłać na niego prokuratora. O ile jesteś w
    stanie zidentyfikować potencjalne osoby, od których mógł by na podstawie tych
    upoważnień pobierać pieniądze, to po prostu poinformuj je na piśmie, że cofnęłaś
    upoważnienie. W tym momencie ojcu Twoje pieniądze dają na własne ryzyko.

    No i na koniec. Jak rozumiem ojca nazwisko jest inne, niż Twoje. Jeśli tak, to
    podpisując w Twoim imieniu dokumenty powinien się podpisywać swoim, a nie Twoim
    nazwiskiem. Podpisanie się Twoim jest przestępstwem polegającym na sfałszowaniu
    podpisu. Fakt, że miał Twoje upoważnienie zmienia tylko i wyłącznie ciężar
    gatunkowy czynu.

  • 13. Data: 2006-11-20 22:09:53
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Kasa jest pobierana od kogoś.
    > Wystarczy, żeby ten ktoś wiedział o tym, że cofnęłaś pełónomocnictwa ojcu
    > aby mu kasy nie pozwolił pobrać.

    Trafna uwaga. W chwili gdy poinformujesz tych, którzy wpłacają o cofnięciu
    pełnomocnictwa, nie będą się mogli przed Tobą zasłaniać niewiedzą.
    Najlepiej listem poleconym.

    Marcin.

  • 14. Data: 2006-11-20 23:36:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.11.2006 ania <A...@g...com> napisał/a:
    > jest dochodu z tej nieruchomości. Ojciec cały czas sam pobierał
    > sobie te dochody od administratorki, podpisując się moim nazwiskiem,

    Tzn jak, podrabiał Twój podpis? Sam ma inne nazwisko?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-11-21 11:04:13
    Od: "ania" <A...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Tzn jak, podrabiał Twój podpis? Sam ma inne nazwisko?

    Generaluzując, to podrabiał mój podpis na umowach, rozliczeniach z
    administracją i rozliczeniach podatkowych.... mój brat doniósł o
    tym w prokuraturze, bo jego podpis też podrabiał, ale pani prokurator
    traktowała tą sprawę całkiem delikatnie, podejrzewam, że ją
    umorzy... Wogóle to mój ojciec rozpętał nam wojnę rodzinną...
    zresztą książkę musiałabym napisać, by to móc opowiedzieć :(

    Także podsumowując, wysłałam pismo zawiadamiające o cofnięciu
    upoważnień i pełnomocnictw do ojca i administratorki. Od ojca
    zażądałam zwrotu tych pełnomocnictw. Przez jej ręce przechodzą
    tylko pieniądze, więc ona musi mi wpłacać kasę, bo inaczej będzie
    miała problemy z mojej strony. Czy on sobie podpisze umowy moim
    nazwiskiem, to niech sobie podpisuje, to mnie nie obchodzi...
    Rozliczeniami zajmuję się od prawie roku sama. Mam nadzieję, że
    teraz w końcu nic nie będzie mógł mi zrobić na złość.

    Dziękuję wszystkim za porady,
    pozdrawiam,
    Anna

  • 16. Data: 2006-11-21 11:05:29
    Od: "ania" <A...@g...com>

  • 17. Data: 2006-11-21 18:15:46
    Od: "..:: MaX::.." <M...@b...net>

    > Uwaga, darowiznę można cofnąć.
    Bardzo mnie to zainteresowalo.
    W jaki sposob?

    > Pozdrowienia
    > Andrzej

    MaX

  • 18. Data: 2006-11-21 18:28:45
    Od: "ania" <A...@g...com>

    ..:: MaX::.. schrieb:
    > Bardzo mnie to zainteresowalo.
    > W jaki sposob?

    No ojciec probowal cofnac darowizne mojemu bratu, mi raczej mu sie nie
    uda, bo musi udowodnic razaca niewdziecznosc, tzn. naruszenie
    nietykalnosci cielesnej, niszczenie darowizny i takie tam... Podobno
    bardzo ciezko jest cofnac darowizne... Musi wchodzic w rachube jakis
    wyrok karny, ktory udowadnia razaca niewdziecznosc obdarowanego
    wzgledem darczyncy.

    Anka

  • 19. Data: 2006-11-21 18:46:54
    Od: "..:: MaX::.." <M...@b...net>

> [...]
    > bardzo ciezko jest cofnac darowizne... Musi wchodzic w rachube jakis
    > wyrok karny, ktory udowadnia razaca niewdziecznosc obdarowanego

    Dzieki.
    Masz na to jakis paragraf, artykol, etc. Jakie czynniki moga miec wplyw
    na ewentualne cofniecie darowizny.

    > Anka

    MaX

  • 20. Data: 2006-11-23 14:47:12
    Od: "ania" <A...@g...com>

    > Masz na to jakis paragraf, artykol, etc. Jakie czynniki moga miec wplyw
    > na ewentualne cofniecie darowizny.

    art. 898 KC, pod pojęciem "rażącej niewdzięczności" rozumie się
    najczęściej popełnienie przestępstwa przeciwko darczyńcy lub nie
    wywiązywanie się z obowiązków względem niego.
    Możliwość odwołania darowizny w pewnych okolicznościach wygasa.
    Dzieje się tak w sytuacji, w której darczyńca przebaczył
    obdarowanemu.
    Ponadto, nie można odwołać darowizny po upływie roku od dnia, w
    którym darczyńca dowiedział się o niewdzięczności obdarowanego
    (art. 899 §3).
    Odwołanie powinno bowiem zostać sporządzone w formie pisemnej i
    dostarczone obdarowanemu (art. 900). Jeżeli kwestionuje on zasadność
    odwołania, może zwrócić się o rozstrzygnięcie do sądu.

    Więcej nie udało mi się znaleźć na temat darowizny...

    Pozdrawiam,
    Anna