  • 11. Data: 2007-01-02 23:03:26
    Temat: Re: Jadąc po piwie na hulajnodze
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    d852 napisał(a):

    > A jakby tylko biegł ?

    A jakby sie czołgał?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 12. Data: 2007-01-02 23:05:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zapewne dlatego, ze hulajnoga nie jest pojazdem. Producenci czesto
    > pisza, ze nie jest to urzadzenie przystosowane do poruszania sie po drodze.

    To że oni tak piszą, nie znaczy że tak jest.

  • 13. Data: 2007-01-02 23:06:47
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 00:01:43 +0100, Rajmund Wrotek napisał(a):

    > no dobra, a na wrotkach też :-)

    Jak będzie stwarzał niebezpieczeństwo w ruchu drogowym to i owszem.
    Niedawno czytałem w sieci artykuł jak baba wpadła pod rower przechadzając
    się na ścieżce rowerowej - sądziła, że SM ukara rowerzystę, a tu masz babo
    .. mandacik :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 14. Data: 2007-01-02 23:07:57
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 02 Jan 2007 23:08:56 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zapewne dlatego, ze hulajnoga nie jest pojazdem. Producenci czesto pisza,
    > ze nie jest to urzadzenie przystosowane do poruszania sie po drodze.

    Jak się będzie na ten czas miała kwestia jeśli do hulajnogi zamontujemy
    siodełko i silniczek ? :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 15. Data: 2007-01-02 23:40:42
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-01-2007 o 23:37:09 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Tylko, czy od tego oświadczenia hulajnoga przestaje być pojazdem
    > poruszanym siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem? Mam poważne
    > wątpliwości.

    To ostrzezenie producenta to tylko dodatek. Zgodnie z rozporzadzeniem o
    warunkach tech. pojazdow hulajnoga nie jest pojazdek, ktory moze byc
    dopuszczony do ruchu ... mozna przypuszczac, ze do poruszania sie po
    drodze (bo droga to tez jezdnia). Skoro nie jest przystosowana do jazdy do
    drodze - nie jest pojazdem w mysl PoRD ...

    > Hulajnoga do udziału w ruchu drogowym nie jest przystosowana, bowiem z
    > reguły nie ma hamulców, świateł, dzwonka. Ale nie pozbawia jej to wcale
    > cech roweru ujętych w art. 2.46 Prawa o Ruchu Drogowym.

    ... oczywiscie, w zaden sposob nie zmienia to stopnia w jakim hulajnoga
    jest rowerem :) Zgodnie z wymienionym artykulem rower to _pojazd_
    poruszany sila miesni. Hulajnoga pojazdem nie jest.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-01-02 23:44:20
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-01-2007 o 00:05:51 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > To że oni tak piszą, nie znaczy że tak jest.

    Ale akurat w tym przypadku mieli racje. Chyba, ze jest to jakas
    'superhulajnoga' z odpowiednim ukladem hamulcowym, dzwonkiem/klaksonem,
    swiatlami z prodzu barwy bialej lub zoltej selektywnej, z tylu (na
    wysokosci 350-900mm ... chyba) swiatlem barwy czerwonej ... moze migotac :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-01-02 23:46:09
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-01-2007 o 00:07:57 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał(a):

    > Jak się będzie na ten czas miała kwestia jeśli do hulajnogi zamontujemy
    > siodełko i silniczek ? :)

    Bedzie jeszcze trudniej ... bo teraz nasza hulajnoga bedzie musiala
    spelnic warunki techniczne odpowiednie dla motoroweru ;) Przynajmniej
    swiatla trzeba bedzie domontowac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 18. Data: 2007-01-02 23:59:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > (bo droga to tez jezdnia). Skoro nie jest przystosowana do jazdy do drodze -

    Wydaje mi się, że dość ryzykowne jest to wnioskowanie. Rower, który nie ma
    świateł, dzwonka i hamulców też nie jest przystosowany do poruszania się po
    drogach, a przecież nadal jest pojazdem. A bolid Formuły 1? On też nie jest
    przystosowany do jazdy po drogach. Uznasz, ze to nie jest pojazd? Mam poważne
    wątpliwości, czy akurat fakt przystosowania do poruszania się po drogach jest
    wyznacznikiem tego, co jest pojazdem.

    > ... oczywiscie, w zaden sposob nie zmienia to stopnia w jakim hulajnoga jest
    > rowerem :) Zgodnie z wymienionym artykulem rower to _pojazd_ poruszany sila
    > miesni. Hulajnoga pojazdem nie jest.

    Czyli twierdzisz, że nie jest to po prostu pojazd? Zgodnie z pkt 31 zacytowanego
    przeze mnie wcześniej przepisu pojazd, to środek transportu przeznaczony do
    poruszania się po drodze oraz maszyna lub urządzenie do tego przystosowane.
    Czemu zatem uważasz, że hulajnoga nie spełnia tych warunków? Gdyby założyć jej
    światła, hamulce i dzwonek, to moim zdaniem mogła by być jak najbardziej
    prawowitym uczestnikiem ruchu drogowego. Ba, bywają hulajnogi z pomocniczymi
    silnikami? Na przykład tego typu: http://telektus.brda.net/hulajnoga/ . Te już z
    natury bywają przeznaczone do ruchu po drogach. Tak więc nie zgodzę się z Twoim
    wnioskowaniem. Sam fakt, że producent danego konkretnego egzemplarza pojazdu nie
    wyposażył w sposób pozwalający na udział w ruchu drogowym nie przesądza w żadnym
    wypadku o tym, czy jest to pojazd, czy nie.

  • 19. Data: 2007-01-03 04:13:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "d852" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zaraz się okaże, że jak złapią pijanego pieszego, to mogą mu zabrać prawko
    > :P

    A widzisz jakieś przeciwskazania?

  • 20. Data: 2007-01-03 04:15:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kam" <x#k...@w...pl#x> wrote in message

    > na jakiej podstawie (przy założeniu że jest wyłącznie pijany, a nie
    > spowodował wypadku)?

    ten sam paragraf. Zagrożenie w ruchu lądowym lub wodnym.
    Zagrożenie wcale nie musi być spowodowane prowadzeniem jakiegoś pojazdu.
    nie ma takiego ograniczenia w ustawie, a zakazu prowadzenie pozjazdów w
    stosunku do pijanych pieszysz się po prostu nie praktykuje i tyle.
    Co nie oznacza, że nie można.