  • 1. Data: 2019-08-02 09:12:50
    Temat: Zakonczona egzekucja a wnioski o przywrócenie terminu i o uchylenie klauzuli wykon.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dwa lata temu zrealizowałem jako konsument egzekucję wobec dłużnika (nakaz zapłaty i
    zajęcie komornicze kwoty z rachunku bankowego)
    będącego drobnym przedsiębiorcą.
    Pozwany dłużnik przyjął taką linię obrony, że nie odbierał co drugiej korespondencji
    z sądu, adres IMHO prawidłowy (pozwany dłużnik
    taki adres podał w swoim pierwszym piśmie).
    Teraz w portalu widzę, że pełnomocnik pozwanego dłużnika składa do sprawy Nc wnioski
    o przywrócenie terminu, o uchylenie kl. wyk.,
    doręczenie tytułu wyk, o wstrzymanie wyk. orzeczenia, o przyjęcie do akt dok.
    Pytanie:
    Czy sąd winien doręczyć powodowi/wierzycielowi odpisy powyższych wniosków dłużnika, i
    czy w wyniku zrealizowanej w całości egzekucji
    nie będą one podlegały uchyleniu z urzędu (no ale o tej zrealizowanej egzekucji
    trzeba by sąd powiadomić, bo sam z siebie może nie
    wiedzieć).
    Stara drobna o parę stówek sprawa, dla której niezbyt warto zamawiać akta i marnować
    pół dnia na dojazd i czytanie w sądzie.
    Na logikę skoro dłużnik miał skutecznie zajęty rachunek bankowy, to minęły mu terminy
    na składanie wniosków (7 dni od powzięcia
    informacji i ustania przeszkody?), no ale to logika.

  • 2. Data: 2019-08-02 10:18:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 09:12, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Pozwany dłużnik przyjął taką linię obrony, że nie odbierał co drugiej
    > korespondencji z sądu, adres IMHO prawidłowy (pozwany dłużnik taki adres

    To ile tych korespondencji było, skoro sąd wysłał tylko jedną z nakazem
    zapłaty, i co w tej sprawie pisał dłużnik?

    > będą one podlegały uchyleniu z urzędu (no ale o tej zrealizowanej

    Z urzędu na pewno nie będą uchylane.

    > egzekucji trzeba by sąd powiadomić, bo sam z siebie może nie wiedzieć).

    Nie musi wiedzieć, nie ma to znaczenia.

> [...]
    > Na logikę skoro dłużnik miał skutecznie zajęty rachunek bankowy, to
    > minęły mu terminy na składanie wniosków (7 dni od powzięcia informacji i

    To nie ten przypadek - dłużnik nie dlatego uchybił terminowi, bo zosał
    prawidłowo powiadomiony, ale miał jakąś przeszkodę, tylko w ogóle nie
    został powiadomiony, więc termin na odwołanie jeszcze nie upłynął.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-08-02 10:51:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Korespondencji było sporo, bo pozwany na początku (już w sprzeciwie? sprzeciw i
    kolejne wyjaśnienia i wnioski dowodowe złożył w 2-3
    kawałkach dosyłanych przed terminem rozprawy) wnioskował o przekazanie do właściwego
    jemu terytorialnie sądu (które to przekazanie
    rejonowy właściwy dla powoda najpierw postanowił, ale okręgowy wskutek zażalenia
    powoda odrzucił).
    Do nakazu złożył sprzeciw w terminie, w wyniku sprzeciwu sprawa przeszła do cywilnego
    (pomyliłem się co do egzekucji z Nc, jednak
    był wyrok i po uprawomocnieniu egzekucja komornicza z C).
    Była też pomoc prawna tamtego sądu (na wniosek pozwanego?) z zawezwaniem stron na
    przesłuchanie pozwanego (OIDP nie stawił się).
    No jednak obowiązuje domniemanie doręczenia, pierwsze pismo odebrał, sądu IMHO o
    zmianie adresu doręczeń nie powiadomił.
    Nie wiem, czy odebrał od komornika, wymagałoby to szukania w aktach kancelarii.

    Czy sąd odpis wniosku pozwanego o przywrócenie terminu, uchylenie klauzuli wyk.,
    doręczenie tytułu wyk. i wstrzymanie wyk.
    orzeczenia doręcza powodowi dla ustosunkowania się (czekać czy jednak zamawiać akta)?

    Egzekucja (zajęcie kwoty na rachunku przedsiębiorcy) odbyła się półtora roku temu.

    -----
    > To ile tych korespondencji było, skoro sąd wysłał tylko jedną z nakazem zapłaty, i
    co w tej sprawie pisał dłużnik?
    [...]

  • 4. Data: 2019-08-02 11:22:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 10:51, ąćęłńóśźż pisze:

    > Do nakazu złożył sprzeciw w terminie, w wyniku sprzeciwu sprawa przeszła
    > do cywilnego (pomyliłem się co do egzekucji z Nc, jednak był wyrok i po
    > uprawomocnieniu egzekucja komornicza z C).

    O przywrócenie terminu do czego zatem pozwany wnioskuje? Jakiej
    korespondencji nie odebrał?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-08-02 13:35:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to jest zagadka kryjąca się zapewne w aktach.
    Pytanie, czy sąd odpis tej zagadki prześle powodowi do ustosunkowania się, czy bez
    pytania zarządzi / podejmie postanowienie.
    Nie odebrał jak wynika "tytułu wyk.".
    OIDP wyrok był ogłoszony na rozprawie, czyli nie podlegał doręczeniu z urzędu, nie
    pamiętam żeby pozwany wnioskował o odpis/uzas.
    W portalu inf. braki jak w szwajcarskim serze i w czynnościach i w dokumentach,
    wrzucane losowo.
    Skoro był wyrok, to albo ścieżka apelacji po dwóch latach, albo coś
    przeciwegzekucyjnego po półtora roku.

    -----