    From: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Internet i ograniczenia...
    Date: Tue, 20 Aug 2002 15:10:49 +0200

    Warunki właściwego użytkowania (fragment):

    "Klient powinien unikać przeciążeń sieci Chello.

    Klient korzysta z Sieci łączącej go z internetem wspólnie z innymi
    użytkownikami UPC nie stosuje się dla usługi chello limitu przepływu danycyh
    w klasycznym znaczeniu tego terminu, jednak odnosi sie do ogólnych norm,
    "rozsądnego użytkowania" uznając, iż granica ta została naruszona w
    momencie, w którym Klient wprowadzi w sieć ilości informacji o tyle
    nadmierne, że utrudnia to korzystanie z usługi chello lub z Internetu innym
    użytkownikom.

    Według obecnej polityki UPC, nadmierne użytkowanie ma miejsce w sytuacji,
    gdy w ciągu 28 dni pobieranie danych przez klienta przekroczy 15GB"

    Pytanie:

    OK - w moim przypadku przekroczyłem tą wartość (15GB) w 15dni. Obecnie
    transfer ograniczyli mi z
    512 Kbps do 32Kbps i tak będzie do końca miesiąca - potem wraca do normy aż
    do kolejnego przekroczenia 15GB.
    Czy zgodnie z prawem muszę płacić całą kwotę abonamentu czy mogę zapłacić
    tylko taki procent (6,25)jaki wynosi obecny transfer (32Kbps)w stosunku do
    transferu pełnego(512Kbps)?

    W umowie nie mam mowy o tym że muszę płacić całość bez względu na wszystko,
    a gdy są problemy z siecią mogę składać reklamację po której zmniejszają mi
    wartość abonamentu za kolejny miesiąć uwzględniajać braki w dostępie do
    netu.

    Czy ktoś mi może pomóc?

    Pozdrawiam
    Albercik