  • 1. Data: 2002-03-01 09:19:14
    Temat: Niezależność???
    Od: "Izabell" <i...@w...pl>

    Witam!

    Już raz pojawiło sie tutaj to pytanie, ale nie było żadnej odpowiedzi.
    Bardzo Was proszę czy ktoś mógłby sie ustosunkowac do zadanego pytania.
    Strasznie mi na tym zależy. Dzieki z góry!!!

    Sytuacja z życia:
    Istnieje pewne stowarzyszenie lokalne, które w ramach swojej statutowej
    działalności wydaje czasopismo.
    Aby być zaliczonym w poczet członków redakcji WYMAGANA jest przynależność do
    stowarzyszenia.
    Czy w obliczu tego wymogu czasopismo może tytyułować się mianem
    NIEZALEŻNEGO?

    Szukałem na grupach ale nie udało mi się nic znaleźć, prawnikiem nie jestem
    ale patrząc logicznie to chyba taki układ nie ma racji bytu.

    Izabella Chodorowska

  • 2. Data: 2002-03-01 11:08:56
    Temat: Re: Niezależność???
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Izabell"
> [...]
    jestem
    > ale patrząc logicznie to chyba taki układ nie ma racji bytu.

    Panie Izabello:
    NIEZALEZNOSC od wlasciciela to fikcja
    Prawo chyba nie ma nie ma nic do tego - kazdy moze tak o sobie twierdzic
    - pamiętam że Wołkowe Życie nadużywało tego określenia aż pewnego
    dnia Wołek wyleciał ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-01 11:15:53
    Od: "Izabell" <i...@w...pl>

    Zadałam to pytanie, gdyż gazeta ta dostała nagrodę za niezależność, a
    wyrzuciła ze swojego grona redakcyjnego osobę, która nie chciała zapisać się
    do stowarzyszenia wydającego gazetę.

  • 4. Data: 2002-03-01 14:04:26
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Izabell <i...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5nh50$b60$...@n...tpi.pl...
> [...]
    prawnikiem nie jestem
    > ale patrząc logicznie to chyba taki układ nie ma racji bytu.

    Ja odpowiedzialem a tu ponownie wklejam

    NTG

    a gdybys ty byl wlascicielem to nie chcialbys miec wplywu na
    nie??????
    wg Twojej definicji ZADNE czasopismo nie jest niezalezne.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-03-02 15:48:37
    Od: <b...@p...onet.pl>

    >Teraz jest na pewno niezalezne od klienta, który wyleciał...
    Zapraszam do nas, tu nie trzeba być członkiem - a wręcz przeciwnie...
    www.bezpartyjni.pl

  • 6. Data: 2002-03-25 14:46:33
    Od: "qtchb" <q...@p...onet.pl>

    to nie jest taka pojedyncza operacja
    musisz najprzód zastanowić się nad definicją niezależności

    to, że redaktorami mogą zostać jedynie członkowie stowarzyszenia nie
    przesądza fkatu, czy na redaktorów stowarzyszenie wywiera jakiś wpływ

    niezależność może tu oznaczać jakąś odporność na pwływy zewnętrzne]

    poza tym może to być sytuacja, w której stowarzyszenie daje swoim członkom
    działanie w redakcji czasopisma, nie ingerując w treść pisanych tekstów

    narazka

    --
    _______