  • 1. Data: 2004-10-06 10:54:17
    Temat: Info (RP): składka zdrowotna od KAŻDEJ działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...chodzi oczywiście o dzialalność gospodarczą.
    Zeznaję iż sam przepisów jeszcze nie czytałem a autor co namniej
    raz się zaplątał ("musi płacić składkę na ubezpieczenie zdrowotne
    odrębnie od każdego rodzaju działalnoœci" a z treści artykułu
    jasno wynika iż chodzi o "egzemplarz" działalności !).
    Niemniej... jest to rekomendacja ustawodawcy: "nie otwieraj
    kolejnej działalności bo dopłacisz NFZowi" :>
    Link:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmas_041006/f
    irmas_a_3.html

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-10-06 11:15:26
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Niemniej... jest to rekomendacja ustawodawcy: "nie otwieraj
    > kolejnej działalności bo dopłacisz NFZowi" :>

    Juz predzej bym zrozumial, ze ZUS nalezy placic od kazdej dzialalnosci
    gospodarczej prowadzonej przez jedną osobe, ale ten czlowiek jest
    przeciez jeden, wiec po co kilka NFZ'tow ?

  • 3. Data: 2004-10-06 12:21:22
    Temat: Re: Info (RP): skladka zdrowotna od KAZDEJ dzialalnocci
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/6/2004 1:15 PM, KrzysiekPP wrote:

    > Juz predzej bym zrozumial, ze ZUS nalezy placic od kazdej dzialalnosci
    > gospodarczej prowadzonej przez jedną osobe, ale ten czlowiek jest
    > przeciez jeden, wiec po co kilka NFZ'tow ?

    Tu nie ma co rozumieć, bo ewentualne uzasadnienia, że tak jest dobrze
    i/lub sprawiedliwie nie mają jakiegokolwiek uzasadnienia.

    Ostatnio tłumaczono przedsiebiorcom, że przy niskiej składce nie zbiorą
    na emeryturę, nawet jakies wyliczenia były ponoć. Ciekawe jak takie
    wyliczenia wyglądają w odniesieniu do KRUS i ciekawe dlaczego "tam" nie
    mają znaczenia.

    Cała ustawa o ubezpieczeniach to lista podatków - dlaczego np. jeden
    wspolnik z o.o. ma płacić, a jak jest dwóch czy trzech to nie? Ciekawe
    jak za koszt up mozna uznać taką składke płaconą przez spółkę, bo ponoć
    płacić może?

    Lada dzień dowiemy się, że ktoś kto ma akcje spółki giełdowej lub lokatę
    w banku też ma płacić zus, bo też jest w rozumieniu ustawy prowadzącym
    działalność, bo działa w celu osiagniecia zysku.

    Efekt jest i będzie prosty: ludzie minimalizuja koszty i przechodza na
    garniuszek państwa, o ile mogą, a bezrobocie rośnie - parlament zaś
    produkuje kolejne ustawy, w których otacza MSP "szczególną troską" i
    "wspiera je".

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-10-09 19:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + Ostatnio tłumaczono przedsiebiorcom, że przy niskiej składce nie zbiorą na
    > + emeryturę, nawet jakies wyliczenia były ponoć.

    Tia... przy podstawie 824 zł (minimalna płaca) starczy a przy
    circa 1300 zł ("pływa" z kwartału na kwartał bo liczona "z średniej")
    - nie starczy.

    > + Ciekawe jak takie wyliczenia
    > + wyglądają w odniesieniu do KRUS i ciekawe dlaczego "tam" nie mają znaczenia.

    Nie inaczej.

    > + Cała ustawa o ubezpieczeniach to lista podatków
    > + Efekt jest i będzie prosty: ludzie minimalizuja koszty i przechodza na
    > + garniuszek państwa, o ile mogą

    ...istnieje obawa że "średniacy" zaczną na poważnie zakładać DG
    na Słowacji, Liwie, Estonii, Łotwie... bo to że "bogaci" raczej
    JUŻ mają na Cyprze chyba jest poza dyskusją.
    Oczywiście podatki zostaną (przy okazji) opłacone "tam".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-09 23:39:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > JUŻ mają na Cyprze chyba jest poza dyskusją.
    > Oczywiście podatki zostaną (przy okazji) opłacone "tam".

    Juz sie to dzieje. Zobaczymy jaki bedzie bilans otwieranych/zamykanych dg na
    koniec roku. Akurat tak sie sklada, ze 2 tygodnie temu liczylem dla
    znajomego pewne dane pochodzace z krakowskiego oddzialu GUS. Bilans jest
    zaskakujaco zly (choc mozna to oczywiscie potraktowac jako pewne
    oczyszczenie rynku). Sredniacy pewnie jak piszesz ida "na eksport",
    najmniejsi w szara strefe. No ale skoro juz nawet w firmach sie slyszy
    czesto: "jak Pan woli bez faktury i bez vat'u, to my tez wolimy", to co sie
    tu dziwic. Coraz mniej mini-firm juz na powaznie traktuje te wszystkie
    podatki i parapodatki. Jak potrzebuja kosztow to mam wrazenie, ze kupuja
    faktury. Ale nie sadze aby to byla wina zbyt wysokich podatkow. Raczej ich
    nieprzejrzystosci (nawet jak ktos stara sie wszystko robic "tak jak powinno
    byc" moze za to "oberwac" oraz paranoidalnego parapodatku czyli zusu). Wiem
    wiem, nic oryginalnego nie napisalem. Ale jak ludzie nie rozumieja
    oczywistych prawd, to trzeba to powtarzac i sto razy.

    marekz