    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Info (RP): skladka zdrowotna od KAZDEJ dzialalnocci
    Date: Sun, 10 Oct 2004 01:39:13 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0410092141320.-782391@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > ...istnieje obawa że "średniacy" zaczną na poważnie zakładać DG
    > na Słowacji, Liwie, Estonii, Łotwie... bo to że "bogaci" raczej
    > JUŻ mają na Cyprze chyba jest poza dyskusją.
    > Oczywiście podatki zostaną (przy okazji) opłacone "tam".

    Juz sie to dzieje. Zobaczymy jaki bedzie bilans otwieranych/zamykanych dg na
    koniec roku. Akurat tak sie sklada, ze 2 tygodnie temu liczylem dla
    znajomego pewne dane pochodzace z krakowskiego oddzialu GUS. Bilans jest
    zaskakujaco zly (choc mozna to oczywiscie potraktowac jako pewne
    oczyszczenie rynku). Sredniacy pewnie jak piszesz ida "na eksport",
    najmniejsi w szara strefe. No ale skoro juz nawet w firmach sie slyszy
    czesto: "jak Pan woli bez faktury i bez vat'u, to my tez wolimy", to co sie
    tu dziwic. Coraz mniej mini-firm juz na powaznie traktuje te wszystkie
    podatki i parapodatki. Jak potrzebuja kosztow to mam wrazenie, ze kupuja
    faktury. Ale nie sadze aby to byla wina zbyt wysokich podatkow. Raczej ich
    nieprzejrzystosci (nawet jak ktos stara sie wszystko robic "tak jak powinno
    byc" moze za to "oberwac" oraz paranoidalnego parapodatku czyli zusu). Wiem
    wiem, nic oryginalnego nie napisalem. Ale jak ludzie nie rozumieja
    oczywistych prawd, to trzeba to powtarzac i sto razy.

    marekz