  • 11. Data: 2021-04-28 22:23:05
    Temat: Re: Impressum na stronie www
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Nie zablokujesz skutecznie płatności z polski.
    > Nawet jak zlikwidujesz ich lokalny oddział który się
    > tym zajmuje.

    Wszystkim nie. Legalnym i dużym jak Google/Facebook?
    Na tyle żeby to było upierdliwe+ względnie łatwo.
    Zresztą w wersji bat nie chodzi o zablokowanie płatności z Polski ale o
    ich przejęcie na poczet zasądzonych w Polsce kar :-)

    > A to już wygląda na ograniczenie wolności.

    Czy uważasz za uzasadnione blokowanie stron propagujących
    (z instrukcjami) zamachy samobójcze?
    Jak dla mnie to jeden z bardziej zasadnych przypadków a potem jest cała
    masa kwestii w których opinie bardzo różne.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-04-29 07:23:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > W dniu 28.04.2021 o 21:03, Krzysztof kw1618 pisze:
    >

    > Generalnie przedsiębiorca podlega prawu kraju działania. Stad też
    > zresztą różni oszuści porejestrowani na wyspach pacyficznych, gdzie nikt
    > nad tym nie panuje. Ale to już trzeba być desperatem, by z takim
    > podmiotem poważnie handlować, albo umieć się zabezpieczyć.

    Nie chodzi mi o handlowanie, chodzi mi o treści prywatne, hobbystyczne.
    Są www, blogi niosące kontrowersyjne treści. Rozsądny odbiorca powinien
    przyjąć to do wiadomości i iść dalej, nie odwiedzać tej www. Ewentualnie
    może dopatrzeć się treści naruszających jego prawa lub uczucia.

  • 13. Data: 2021-04-29 16:31:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-28 o 22:23, A. Filip pisze:

> [...]
    > Zresztą w wersji bat nie chodzi o zablokowanie płatności z Polski ale o
    > ich przejęcie na poczet zasądzonych w Polsce kar :-)

    Po pierwsze nie zasądzisz w Polsce.
    Raz już nam odpowiedzieli gdzie mamy ich pozywać.
    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/facebook-kontra
    -polska-prawica-a-wkrotce-prokuratura.html
    Po drugie skoro tu nie mają konta to na nie nie wejdziesz
    a im jest wszystko jedno czy podawany kontrahentom numerek
    jest do konta w kraju czy za granicą.
    Wypłata na konto zagraniczne jest jak na razie nie do zablokowania.

    > Czy uważasz za uzasadnione blokowanie stron propagujących
    > (z instrukcjami) zamachy samobójcze?
    > Jak dla mnie to jeden z bardziej zasadnych przypadków a potem jest cała
    > masa kwestii w których opinie bardzo różne.

    Uważam że jak dasz skurwysynom możliwość blokowania to będą
    blokować wszystko po aktualnej linii aktualnej partii.
    Dlatego niech nie blokują nic.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-05-07 11:09:01
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.04.28 o 07:03, Monika Głowacka pisze:
    > Przeczytałam, że w Niemczech:
    > https://strony.de/impressum/
    >
    > W Polsce coś alogicznego nakłada:
    > Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    >
    > Zdecydowana większość stron www w Polsce nie posiada impressum.

    Jeśli autor jest usługodawcą, czyli:

    6)usługodawca -osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
    organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która prowadząc,
    chociażby ubocznie, działalność zarobkową lub zawodową świadczy usługi
    drogą elektroniczną

    wtedy musi spełnić warunki ustawy, czyli regulaminy, dane, NIPy, REGONy
    i inne informacje

    Jeśli nie ma na www, żadnej reklamy, żadnego linku promocyjnego, ani
    wpisu, że chętnie nawiąże współpracę, to wtedy trudno nazwać go usługodawcą.

    Art.3.Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    2)używania poczty elektronicznej lub innego równorzędnego środka
    komunikacji elektronicznej między osobami fizycznymi, wcelach osobistych
    niezwiązanych zprowadzoną przez te osoby, chociażby ubocznie,
    działalnością zarobkową lub wykonywanym przez nie zawodem;