  • 1. Data: 2002-12-28 16:45:35
    Temat: Clo i import
    Od: Bartosz Supczinski <b...@m...env.pl>

    Witam,

    Mam dwa pyania do znawcow tematu, ja jestem tylko informatykiem wiec na
    tym sie nie znam.

    Napisze co mamy zamiar zrobic i prosilbym o odpowiadz na nurtujace nasz
    pytania.

    Chcemy zamowic Development Kit to jest takie urzadzenie elektoniczne,
    polaczenie telefonu komorkowego i palmtopa + oprogramowania z
    przeznaczeniem dla programistow, wyczytalem ze clo bedzie 0% jezeli
    produkt, a przynajmniej jego najdrozsza czesc pochodzi z krajow Uni
    Europejskiej itp. zakladam ze pochodzi ze Szwecji wiec clo 0%, ale
    wyczytalem w dokumentach GUC'u w rubryce ograniczenia:

    100 - "obowiazek przedstawienia zezwolenia indywodualnego na import
    towarow o znaczeniu strategicznym, wydanego przez Ministerstwo
    Gospodarki" i temu produkt nie podlega.

    106 - "Obowiazek przestatawienia koncesji Ministerstwa Spraw
    Wewnetrznych i Administracji na import".

    I tutaj mam pytanie czy jezeli kupujemy to granica i oni nam to
    przysylaja musimy miec takie zezwolenie, to jest tylko jedna sztuka na
    uzytek naszej firmy. Czy jesli ja osobiscie jako osoba fizyczna zamawiam
    taka "rzecz" takze musze miec takie zezwolenie ?

    I druga sprawa. Ten produkt mozna tylko kupic tylko w sklepie
    internetowym za granica, taka karte do zakupow mam ja prywanie, jestem
    pracownikiem tej firmy. Innej mozliwosci zakupu nie ma. Czy mozna zrobic
    zgodnie z prawem skarbowym i podatkowym tak aby firma przelala mi
    rownowartosc na konto, a ja zaplace karta prywatna za ten produkt. Czy
    taka faktura wystawiona przez sklep internetowy bedzie honorowana, czy
    bedzie mozna ja wrzucic w koszy i normalnie zaksiegowac ?

    Bardzo prosze o odpowiedz osoby ktorym ten temat nie jest obcy i znaja
    przepisy prawne.

    Z powazaniem
    Bartosz Supczinski

    Ps. Dodam ze wartosc zamowienia nie przekracza $1200.