    From: "a2e" <r...@b...vectranet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ile trwa rok ? (poważne pytanie)
    Date: Fri, 3 May 2002 18:44:12 +0200

    Witam.

    14 kwietnia 1999 roku zawarłem umowę (coś w rodzaju ubezpieczenia) na 3
    lata (w umowie jedynym określeniem jest że obowiązuje 3 lata). I mam
    problem, ponieważ 14 kwietnia 2002 zgłosiła się do mnie osoba z którą
    zawarłem umowę, twierdząc, że właśnie w tym dniu zainstniały okoliczności do
    wypłaty ubezpieczenia. Powstał spór, ponieważ osoba ta twierdzi, że 14
    kwietnia 2002 jest ostatnim dniem obowiązywania umowy, natomiast ja uważam,
    że ostatnim dniem obowiązywania umowy jest 13 kwietnia (taj jak miesiąc nie
    trwa od 1 do 1 tylko od 1 do 31, itp.). Coż, w ruch poszły już domagania się
    wypłaty za potwierdzeniem odbioru, więc zanosi się na sprawę sądową. Jak to
    wygląda z prawnego punktu widzenia ?

    Andrzej.