  • 1. Data: 2004-06-30 11:47:45
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: "KiTTy" <D...@P...kr>

    W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła odkurzacz
    marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
    traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
    przeznaczone. Zaraz po stwierdzeniu tego odniosłam go ( nie demontując do
    sprzedawcy ) w celu wymiany na inny sprawny model tej samej firmy albo
    wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
    Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.

    Co w tej sytuacji mam robić ?

    Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?

    reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?

    Mam uzasadnione obawy, iż reklamowanie towaru będzie skutkować tylko
    stwierdzaniem przez sprzedawcę "sprawności" sprzętu i wydłużaniem
    przetrzymywania go w sklepie ( a nawet jego uszkodzenia mechanicznego przez
    sprzed w celu uniknięcia naprawy/wymiany ).

    Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go po
    naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )

    Proszę o radę w zaistniałej sytuacji i przepraszam szanownych grupowiczów za
    być może niezbyt składne sformułowanie problemu

    KiTTy

  • 2. Data: 2004-06-30 12:10:45
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > Co w tej sytuacji mam robić ?

    skontaktowac sie z nimi
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    albo z nimi:
    http://www.giih.gov.pl/index.htm

    ja mam przypadek odmowy reklamacji monitora
    skontaktowalem sie z PIH w w moim miescie telefonicznie...
    poradzili odwolac sie jesczse od odmowy reklamacji
    i w razie podtrzymania tekiej odmowy skontaktowac sie jeszcze raz z PIH
    wtedy oni wzywają obie strony w celu ugodowego wyjasnienia sprawy...
    jesli takiej ugody nie ma jest powolywany sąd konsumencki a tam rzeczoznawca
    wydaje już wiąrzącą opinie....
    i z tego co wiem to wszystko za darmo :)

    pozdrawiam....

  • 3. Data: 2004-06-30 12:47:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbu992$ioe$1@inews.gazeta.pl>, KiTTy wrote:
> [...]
    > wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
    > Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.

    Nic, miaÂła prawo (jak rozumiem do naprawy).

    > Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?

    ????? Znaczy z tyt. gwarancji?

    > reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?

    No jeÂśli nie chcÂą wymieĂŚ, to tak.

> [...]
    > Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go po
    > naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )

    Mozżes zale jesli bylyby jakies mechaniczne uszkodzenia obudowy to
    sprzedawca powinien to odnotowac w protokole reklamacyjnym bo jesli
    pozniej stwierdzi ze byly, to na nim bedzie spoczywal obowiazek
    dowiedzenia tego.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-07-01 20:32:26
    Temat: Odp: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>

    Kiedy sprzedawca kwestionuje istnienie niezgodności towaru z umową dochodzi
    do klasycznego sporu cywilnoprawnego. Ponieważ kupiłaś urządzenienie
    niedawno ciężar dowodu że jest ono sprawne ciąży na sprzedawcy to oznacza że
    przed sądem to sprzedawca musi powołać biegłego alby stwierdził że
    urządzenie jest sprawne. Ale zanim dojdzie do sądu złóz oficjalną reklamację
    najlepiej z żądanem wymiany jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie odpowie to
    znaczy że uznał reklamację. Jeżeli odpowie negatywnie najlepiej udać się do
    Powiatowego Rzecznika Konsumetnów albo do Inspekcji Handlowej.
    Powodzenia
    ASR
    Użytkownik KiTTy <D...@P...kr> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cbu992$ioe$...@i...gazeta.pl...

  • 5. Data: 2004-07-02 09:39:35
    Temat: Re: Niezgodnosc towaru z umowa
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/30/2004 1:47 PM, KiTTy wrote:
> [...]
    > marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
    > traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było

    Moc silnika i podciśnienie jakie jest wytwarzane w układzie ssącym są
    mierzalne - oba parametry powinny być na odkurzaczu lub w jego
    dokunmentacji - niespełninie tych parametrów z określoną tolerancją jest
    podstawą do roszczenia - masz rację (o ile faktycznie tak jest, a brak
    mocy nie wynika z subiektywnej oceny - rózne odkurzacze mają różne moce
    i "siłe ssącą") - ale udowodnienie tego wymaga determinacji i czasu.

    Propozycja wymiany na inny, za wyrównaniem różnicy w cenie jest b.
    rozsądna i korzystana i powinna być przyjęta, jeżeli nie jest to
    sprzedawca jest be.

    BTW: dla uzytkownika ważniejsze jest podciśnienie, nie moc - czętsto
    jest tak, że odkurzacz ma znaczną moc, słabe podciśnienie i nie spełnia
    pokładanych w nim oczekiwań - dotyczy to także renomowanego sprzetu.

    Pzdr: Catbert