  • 1. Data: 2004-06-30 10:54:00
    Temat: pożyczanie pieniędzy
    Od: "Damian i Asia" <p800@KASUJ_wp.pl>

    Czy aby pozyczac pieniądze osobom fiz. lub prawnym trzeba mieć pozwoloenie.
    Chodzi mi dokładnie o działalność np. Providenta. Czy wystarczy mieć firmę i
    zwierać zwykłe umowy cywilno-prane pozyczki i nie potrzeba dodatkowych
    zezwoleń czy wymogów. Kiedy (w jakim momencie) dziłalność taka podciągnięta
    bedzie pod "działalność parabankową" z KK.

    pzdr.
    Damian
    p...@w...pl

  • 2. Data: 2004-06-30 11:28:56
    Temat: Re: pożyczanie pieniędzy
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian i Asia" <p800@KASUJ_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy (w jakim momencie) dziłalność taka podciągnięta
    > bedzie pod "działalność parabankową" z KK.

    można robić wszystko co nie jest zabronione :-)
    sięgnij do prawa bankowego, dokładnie przeczytaj na co trzeba mieć licencję
    rób wszystko inne

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-06-30 11:39:24
    Temat: Odp: pożyczanie pieniędzy
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Czy aby pozyczac pieniądze osobom fiz. lub prawnym trzeba mieć pozwoloenie.

    Nie trzeba.

    Kiedy (w jakim momencie) dziłalność taka podciągnięta bedzie pod
    "działalność parabankową" z KK.

    Kiedy to nie będą pożyczki tylko kredyty

    brett

  • 4. Data: 2004-06-30 11:53:02
    Temat: Re: Odp: pożyczanie pieniędzy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 30 Jun 2004 13:39:24 +0200, na pl.soc.prawo, brett napisal(a):

> [...]
    >
    > Kiedy (w jakim momencie) dziłalność taka podciągnięta bedzie pod
    > "działalność parabankową" z KK.
    >
    > Kiedy to nie będą pożyczki tylko kredyty

    MZ bedzie to dzialanosc bankowa jezeli bedziesz pozyczal "cudze" pieniadze
    ( ulukowane u ciebie ). Dopuki pozuczasz swoje to nie jest to dzialalnosc
    bankowa.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-06-30 12:42:17
    Temat: Odp: Odp: pożyczanie pieniędzy
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    bedzie to dzialanosc bankowa jezeli bedziesz pozyczal "cudze" pieniadze (
    ulukowane u ciebie ). Dopuki pozuczasz swoje to nie jest to dzialalnosc

    Nie ma żadnych "cudzych" pieniędzy. Pożyczać można tylko "swoje".
    Nieistotne, skąd się te "swoje" wzięło - przeciez "swoich" się nie drukuje,
    tylko pozyskuje w różny sposób od innych osób.

    brett

  • 6. Data: 2004-07-01 08:48:48
    Od: "Kicek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    drukuje,
    > tylko pozyskuje w różny sposób od innych osób.

    ????????????????? zaskoczony jezdem ???????????????????

  • 7. Data: 2004-07-01 14:52:12
    Temat: Re: Odp: Odp: pożyczanie pieniędzy
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    brett wrote:
    > Nie ma żadnych "cudzych" pieniędzy. Pożyczać można tylko "swoje".

    cudze = pieniądze gromadzone z wpłat innych osób, pod tytułem zwrotnym.

    > Nieistotne, skąd się te "swoje" wzięło - przeciez "swoich" się nie drukuje,
    > tylko pozyskuje w różny sposób od innych osób.

    KG

  • 8. Data: 2004-07-01 14:53:01
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    brett wrote:
    > Kiedy (w jakim momencie) dziłalność taka podciągnięta bedzie pod
    > "działalność parabankową" z KK.
    >
    > Kiedy to nie będą pożyczki tylko kredyty

    tak? bo ja odnoszę wrażenie że art.171 prawa bankowego takiego
    odróżnienia nie czyni

    KG