11. Data: 2012-09-09 22:17:08
Temat:Re: Ile kosztuje i ile może adwokat?
Od:"arek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:504cdc4c$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> Dużą nieroztropnością było samodzielne rozbieranie czegokolwiek. Teraz
> ciężko bedzie cokolwiek udowodnić. Natomiast bezspornym pozostaje, że nie
> zrobił kominka.

Po tym rozebraniu był jeden dzień i razem ze mną podpiął wkład do komina
prawidłowo (mam nadzieję, chcoć usczelniacza nie dawał pomiędzy rury tylko
na zewnątrz - i już sie złuszczył i odpadł) tzn. bez rur na styk i dziur
że ręka wchodziła pomiędzy nie. Z tym że nie ruszył dalej obudowy.
Dlatego spytałem czy w ogóle - dla ogarnięcia całości - pisać o takich
rzeczach,
czy po prostu poprzestać na tym że nie wybudował kominka - tzn. czy jak nie
napiszę to przepadło i nie będzie można do tego wracać. Dzięki za wpisy.

12. Data: 2012-09-10 08:59:58
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Sep 2012, arek wrote:

> 2. Widziałem wzory formularzy i czytałem na internecie teksty "wezwij do
> zwrotu zaliczki a jak nie odda - to postępowanie nakazowe
> wniosek zajęcie powództwa".

Łamanie moje :)

> Nic o zajęciu - to wolno czy nie wolno tego napisać?

Bo tam jest "i".
Po prawdzie też nie jest dla mnie jasne co ukryłeś pod "zajęciem
powództwa", ale zajęcie z zasady ma miejsce do czegoś, co jest
już zasądzone i na co wydano papier o egzekucji.
Czyli *po* postępowaniu (wygranym).
Rzuć okiem np:
http://windykacja.wieszjak.pl/wszczecie-egzekucji/20
2604,Wniosek-o-wszczecie-egzekucji.html
http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
hread/thread/e15c1a4b78ada842/8dc9e206ebe32603
Wychodzi, że podstawą jest zaakceptowanie faktu, iż nie załatwisz całości
"jednym ruchem". Najpierw trzeba wygrać postępowanie (skutecznie, czyli
musi się uprawomocnić), reszta później.
Z tego co widzę są przypadki:
http://www.eporady24.pl/wszczecie_postepowania_egzek
ucyjnego,artykuly,4,58,355.html
...składania wniosku do sądu, ale chyba przejąć zarządzania przedsiębiorstwem
owego przedsiębiorcy nie zamierzasz ;)
Jakby chodziło o cokolwiek co "zajmuje" się przed lub w trakcie
postępowania, to używa się nazwy "zabezpieczenie".
Ale w opisanym przypadku, na moje oko, powodów do "zabezpieczania"
nie widać - chyba że np. podejrzewasz iż gość ucieknie za granicę.

Robert Ci napisał :]

> Jak udowodnić że podał zły adres zamieszkania skoro dobrego
> oficjalnie nie znam.

A co stoi na przeszkodzie "nieoficjalnej" acz faktycznej wiedzy?
Chcesz powiedzieć, że ustaleń np. firmy detektywistycznej z założenia
nie wolno ujawniać przed sądem bo są "nieoficjalne"?
"W wyniku usiłowań nawiązania kontaktu udało mi się ustalić..." - co
w tym opisie jest nie tak?

pzdr, Gotfryd