    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ile kosztuje i ile może adwokat?
    Date: Thu, 6 Sep 2012 23:15:41 +0200

    Podisałem umowę o dzieło na wybudowanie kominka. Wyonawca wziął dużą
    (3000zł, dla mnie dużo) zaliczkę na samym początku (1000 na materiały na już
    + 2000 na kamień na potem - miał być dosyć drogi i trzeba było czekać, więc
    wykonawca sugerował dać zaliczkę jak najwcześniej), popracował dwa dni i
    zwinął interes. Dosłownie - zmienił sobie nazwę i siedzibę firmy. A dane na
    umowie dot. adresu zamieszkania okazały się fałszywe. Policja odmówiła
    przyjęcia zgłoszenia - bo ponoć oszustwo jest jak wykonawca bierze zaliczkę
    i wcale nie zaczyna roboty.
    Podobno mam prawo odzyskać zaliczkę skoro dzieło nie zostało wykonane (jest
    2 tyg. po terminie) i nie widzę możliwość żeby dzieło dokończyć (wykonawca
    wyłączył komórkę więc przestałem nawet się nagrywać na skrzynke). Na adres
    dawnej siedziby firmy (na komisariacie powiedzieli mi na otarcie łez że to
    jest właśnie prawdziwy adres zamieszkania wykonawcy) wysłałem ostateczne
    przedsądowe wezwanie do zwrotu zaliczki. Zostało odebrane. Ale nie
    wypowiadałem umowy (podobno trzeba, ja myślałem że sama się rozwiązała po
    terminie)

    Pytanie: nigdy nie mialem do czynienia z sądem i nie mam pojęcia jak się
    wypełnia formularze, jakie tryby postępowania wybierać itd. Czy wzięcie
    prawnika - oprócz tego ze będzie mnie kosztować (ile???) - automagicznie
    spowoduje że sprawę da się wygrać a pieniądze odzyskać? Czy działania
    prawnika, świadomego co robi, będą warte kosztów jego zatrudnienia (albo czy
    moje działania - po omacku - nie spowodują że sąd odrzuci wniosek a ja
    zamknę sobie furtkę do moich - cały czas tak o nich myślę - pieniędzy???)